پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
1.4k بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (12 امتیاز)
سلام دوستان

قصد دارم در رشته زبان و ادبیات انگلیسی تحصیل کنم در سطح کارشناسی. برام چند سوال مشخص وجود داره که شما دوستان عزیز باید پاسخ بدید.

در مورد خودم من عمران خوندم و الان ارشد عمران دارم. متاسفانه هیچ کار و شغلی فعلا وجود نداره در این رشته. از شرکت تو کلاس های عمومی زبان هم خسته شدم. شاید بتونم برای دکتری در یک کشور دیگه اقدام کنم منتها معلوم نیست چه موقع. از این جهت مدارک زبان مثل آیلتس یا تافل بدردم نمی خوره چون اعتبارش دو ساله. در ضمن کار دیگه من این هست که در رشته خودم عمران مقاله می نویسم با همکاری اساتیدم و همه کار ها با منه و چون فقط ترجمه ش با اون ها تمام امتیاز نصیب اساتید مفت خور میشه.

الان هدفم اینه یه مدرک معتبر زبان داشته باشم و قطعا به این زبان مسلط باشم در کنارش باید بگم خیلی هم به رشته زبان علاقه دارم. حالا سوالاتم

1) آیا دروس اسلامی که در دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی پاس کردم، معادل سازی خواهد شد؟

 

ببخشید بقیه سوالات رو در فرصت دیگه ای می پرسم فعلا اساسی ترین سوالم همینه.
توسط
یه رشته عالی ولی با ظرفیت کم. مجبور میشی یا شبانه بخونی یا پردس و آزاد
توسط (117 امتیاز)
+1
چه جالب دوستان اصلا متوجه سوال ایشون نشدن! سوال ایشون این بود که اگه زبان و ادبیات انگلیسی یکی از دانشگاههای ایران قبول بشن،دانشگاه دروس عمومی و مشترک اسلامی رو معادل سازی میکنه؟ نه اینکه دانشگاه خارجی بخواد دروس عمومی اسلامی رو معادلسازی کنه!!!!!

البته سوال مربوط به حدود سه سال پیشه ولی چون مطرح شده و ممکنه برای عزیز دیگری این سوال پیش بیاد و به این پست بر بخوره،طبق اطلاعات بنده دانشگاه دولتی دروس دانشگاه آزاد رو معادلسازی نمیکنه ولی دانشگاه آزاد دروس دانشگاه دولتی و آزاد دیگه رو حالا چه عمومی و چه اختصاصی چنانچه واحدها و عنوان اصلی درس یا دروس یکی باشن رو معادلسازی میکنه،دولتی هم فقط واحدهای مشابه دولتی رو طبق شرایط ذکر شده می پذیره.

این دوستمون  مدرکش فارغ از  آزاد یا دولتی بودن، اگه دانشگاه آزاد قبول شده باشه،دروس عمومی اسلامی مثل اندیشه اسلامی یک و دو، اخلاق اسلامی ،وصایای امامو روخوانی قرآن کریم و ... به شرط بالای 12 بودن معادل خواهد شد و نیاز به گذراندن دوباره این واحدها نیست.
توسط

پاسخ سوال یک:

بله، در برخی کشوری های اسلامی با ضوابط و شرایط خاص برای پذیرش و دانشگاه های آزاد اسلامی و بعضی دانشگاه های دولتی با ضوابط و شرایط خاص برای پذیرش امکان معادل سازی برخی دروس وجود دارد.

- رشته زبان انگلیسی مکمل تمام رشته های دنیاست و نیز زبان بین المللی

- برای رشته زبان و ادبیات انگلیسی در کشور های خارجی شغل وجود دارد. امکان ادامه تحصیل هم وجود دارد. و همینطور در کشور ایران هم بایستی برای داشتن شغل پارتی داشته باشید.

- برای رشته آموزش زبان انگلیسی در کشور های خارجی شغل وجود دارد. امکان ادامه تحصیل هم وجود دارد. و همینطور در کشور ایران هم بایستی برای داشتن شغل پارتی داشته باشید. این رشته اشباع شده میباشد و رقیب زیاد دارید.

- برای رشته مترجمی زبان انگلیسی در کشور های خارجی شغل وجود ندارد و فقط در ایران شغل و نیز امکان ادامه تحصیل وجود دارد. این یک رشته درآمد ساز بسیار عالی میباشد البته خیلی باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. برای داشتن شغل هم در ادارات و نهاد های دولتی باید پارتی داشته باشید. شغل های زیادی در این رشته وجود دارد.

- برای انتخاب این رشته باید علاقه، صبر و حوصله، اعصاب و همت خیلی زیادی داشته باشید.

پایان ماجرا

3 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (4.2k امتیاز)
یعنی اگه شما بخواهید در مقطع دکتری تو یه کشور خارجی تحصیل کنین، نیازه که دروسی مثل بینشِ اسلامی یا انقلاب و وصایای امام رو تو کشور خارجی معادل سازی کنین؟

 منظورتون از دروس اسلامی چیه دقیقا؟

اینا که بنده عرض کردم هم دروس اسلامی ان

اما چه ضرورتی داره که یه کشوری بخواد به معادلسازی این درسا حتی فکر کنه؟

مورد بعد اینکه بفرمایید چه رشته ای می خواهید بخونید و کدوم کشور

کشور خارجی می تونه عراق و لبنان و سوریه هم باشه، خب ما داشتیم افرادی رو که ارشد فقه رو تو ایران گرفتن، دکتری رو مثلا تو دانشگاه تشرین سوریه،  اما اینا رشته هاشون مرتبط بوده و بعضی درسهای تخصصی شون رو ممکنه بتونن معادلسازی کنن، اما اگه قصدتون زبان خوندنه، بعید می دونم این درسا هیچ جای دنیا نیازتون بشه، حداقل من اینطوری شنیدم

اما اگه فقه و امثالهم بخواهید بخونید، ممکنه البته تو همچین کشورهایی نه مثلا استرالیا و کانادا
0 امتیاز
توسط (49.3k امتیاز)
مدرک زبان بدرد نمیخوره. انگلیسی مثل یک مکمل هست و میتونه امتیاز قوی باشه. اکا به تنهایی کاربردی نداره.

دروس اسلامی! رشته آخوندی حداقل در آمریکا اعتباری نداره.
0 امتیاز
توسط (2.0k امتیاز)

"متاسفانه هیچ کار و شغلی فعلا وجود نداره."

 

مشابه همین جمله رو از همکلاسی های خودم می شنیدم که در رشته مترجمی زبان انگلیسی تحصیل می کردیم. یکیشون الان در پروژه های ساختمانی به خوبی فعالیت میکنه و درآمد خوبی داره. این نباید رشته ش مهندسی عمران می بود؟

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...