پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
427 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (6 امتیاز)

من انگلیسیم اصلا خوب نیست

2 پاسخ

0 امتیاز
توسط (1.3k امتیاز)
من کسی را می شناسم که به صورت خودآموز، هفت زبان خارجی آموخته است ولی او و امثال ایشان استئناء هستند. مردم معمولی (مثل خودم) باید مدت مدیدی به صورت مستمر و پیگیر به کلاس زبان بروند، و تمرینان خود را هم انجام دهند.  موفق باشید. 
توسط (6 امتیاز)
سلام، ممنون از جوابتون.

من با کلاس رفتن خیلی مشکل دارم!

بازم ممنون
0 امتیاز
توسط (2.3k امتیاز)

قبل از جواب به سوال شما، درخواست می‌کنم که راجع به پاسخ سوالات زیر کمی تامل بفرمایید:

"آیا شما تا قبل از سن 5 سالگی و قبل از ورود به مدرسه، به کلاس ربان فارسی می‌رفتید؟ آیا شما در آن سن، در عین اینکه می‌توانستید فارسی را بفهمید و صحبت کنید، خواندن و نوشتن بلد بودید یا به کلاس زبان فارسی رفته بودید؟ ابتدا صحبت کردن فارسی را فرا گرفتید یا دستور زبان و خواندن و نوشتن آن را؟ در کل به چه صورت در سن 5 سالگی می‌توانستید به راحتی فارسی بفهمید و صحبت کنید به قولی بر آن تسلط داشته باشید!؟ آیا هم اکنون می‌توانید 10 دقیقه راجع به دستور زبان فارسی و قوائد این زبان به صورت دقیق توضیح بدهید!؟ آیا قبل از اینکه جمله‌ای به زبان فارسی بگویید، فرمول گرامری جمله را در ذهن خود مرور میکنید!؟ چرا شخصی که زبان مادری‌اش فارسی است هنگامی که برای مدت طولانی از این زبان استفاده نمی‌کند، صحبت به فارسی برایش مشکل شده یا بعضا چگونگی استفاده از این زبان را فراموش می‌کند؟"

 

و اما جواب سوال شما:

به شما اطمینان می‌دهم که همه هموطنان استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارند. اما شخصا معتقد هستم که سیستم آموزشی زبان انگلیسی در ایران به صورتی وارونه انجام می‌شود. با کلاس‌های آموزش سنتی زبان موافق نیستم و یادگیری اثربخش زبان انگلیسی را به روش‌های زیر پیشنهاد می‌کنم:

1. مشاهده مداوم فیلم/سریال/اخبار/برنامه‌های تلویزیونی به زبان انگلیسی (حتما native)

2. گوش دادن مداوم به موسیقی/پادکست/برنامه‌های رادیویی به زبان انگلیسی (حتما native)

3. کار و زندگی در محیطی که همه آدم‌های اطراف شما انگلیسی زبان باشند

جدا از بحث کتب آموزشی و میزان تجربه مدرس زبان شما، کلاس‌های آموزشی زبان به علت اینکه که به صورت میانگین تنها 4 ساعت از 168 ساعت هفته شما را به خود اختصاص می‌دهند، حقیقتا بازدهی بسیار اندک و نزدیک به هیچ دارند. خارج از محیط این کلاس‌ها عملا شما هیچگونه استفاده‌ای از زبان انگلیسی نمی‌کنید و جای تعجبی ندارد که آموخته‌ها در دراز مدت فراموش شده و یا برای استفاده از آنها با مشکل مواجه باشید. اما اگر شما با کسب تجربه، به صورت تصویری چیزی را یاد بگیرید برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند.

اما پس از اینکه 6 ماه سه موردی که در بالا خدمت شما عرض کردم انجام دادید، سه مورد زیر را هم به مدت سه ماه به آنها اضافه کنید:

1. به سراغ مطالعه و خواندن کتاب‌ها، نشریات و متون انگلیسی بروید

2. در جمع‌هایی شرکت کنید که بتوانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. (دقت کنید فقط صحبت و شنیدن، نه خواندن و نوشتن)

3. سعی کنید در حین راه رفتن و انجام زندگی روزمره خود، وقایع اطراف خود را به انگلیسی در ذهن خود تفسیر و مرور کنید.

این کارهایی که به شما گفتم را انجام دهید و به شما قول می‌دهم پس از یکسال تا حدی بر زبان انگلیسی مسلط خواهید شد که از قدرت هر مدرس و آموزشگاه زبانی خارج است.

درود.

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Cologny 135
36.5k
BK 20
101.8k
Behnam.pk 12
351

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...