پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
1.8k بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (74.1k امتیاز)
سلام. من چند روزی می شه یادگیری چند زبان مختلف رو به طور تجربی امتحان کردم و سعی کردم به صورت شفاهی کلمات و جملات پایه ای اونها رو یاد بگیرم. از جمله زبان ژاپنی، فرانسوی و روسی. امروز یادگیری زبان روسی رو شروع کردم و از ساعت پنج صبح تا حالا که ساعت نه و نیم هست در حال مطالعه به صورت فشرده هستم. نوشتارش رو یاد گرفتم و جملات ساده رو می تونم الان بسازم و معنی کنم.

از بین این سه زبان که امتحان کردم هر کدوم یک سری مشکلاتی دارن. برای مثال یادگیری زبان ژاپنی (حداقل به صورت شفاهی) نسبتا ساده تره چون تلفظ کماتش خیلی ساده است ولی مشکلش اینه که یادگیری رسم الخطش فوق العاده سخته و باعث می شه کمتر کسی بره سراغش. وقتی هم رسم الخط زبانی رو بلد نباشی معمولا نمی شه فراتر از تلفظ چند کلمه و جمله ساده رفت. مشکل دیگه اش اینه که روی اینترنت همه چی پیدا می شه جز آهنگ ژاپنی (منظورم آهنگ باکلامه که بشه باهاش تمرین کرد). ظاهرا قوانین کپی رایت رو خیلی سفت و سخت رعایت می کنن.

زبان فرانسوی تلفظ کلماتش خیلی سخته. بی قاعده بودن نوشتارش اذیت می کنه ولی چیزی که دلسردکننده است اینه که منابع سرگرمی چندانی (مثل آهنگ) براش پیدا نکردم تا بشه باهاش تمرین کرد حتی توی سایت های ایرانی.

زبان روسی رسم الخطش یه زبان رمزیه و اینکه حروف انگلیسی تو این زبان صدای کاملا متفاوتی دارن یه مقدار گیج کننده است و باعث می شه شدیدا سرعت خوندن و نوشتن بیاد پایین. خیلی طول می کشه تا کسی عادت کنه B رو "و" تلفظ کنه و P رو "ر" یا H رو "ن" و ... ولی خوبیش اینه که یاد گرفتن بیشتر رسم الخطش تو یه زمان خیلی کوتاه در حد چند ساعت امکان پذیره. روی اینترنت هم گشتم آهنگ های روسی زیاد بود و چند تا هم دانلود کردم و باهاشون یه مقدار تمرین کردم. خوشبختانه ریتم آهنگ هاشون هم خیلی جذابه.

بعد از اینها زبان آلمانی، اسپانیایی هم هست (و البته ترکی که خودم بلدم) و عربی (که فکر کنم بیشترمون چندان علاقه ای به یادگیریش نداریم) که اینها رو هنوز امتحان نکردم.

به نظر شما از بین این زبان ها کدوم مفیدتره؟ دلیل شما چیه؟ فکر می کنید اینکه از هر زبان در سطح مقدماتی چیزی بدونید خوبه یا یک یا دو زبان رو تا سطح پیشرفته مطالعه کنید (البته منظورم زبان هایی غیر از انگلیسی هست چون یادگیری زبان انگلیسی به خاطر فواید خیلی زیادش تا سطح فوق پیشرفته هم توصیه می شه).
توسط (304k امتیاز)
منتقل شد توسط
+1

سلام 

اگر علاقه و فرصتشو دارید بنظر بنده با یادگیری  اون زبانهایی که نوشتید به قابلیتهای خودتون اضافه خواهید کرد که خیلی هم  خوبه. ضمنا دیدن لینک زیر را نیز که نظر شخصی تر بنده را هم در این خصوص در بر دارد به شما پیشنهاد می کنم :

http://chimigan.com/45873/%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D9%85

 

2 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (28.1k امتیاز)
از دید مالی اگه به قضیه نگاه کنیم، یادگیری هر کدوم ازون زبان‌ها سودمنده. چون قبلنا تو چند سایت بین‌المللی خدمات ترجمه عضو بودم و میدیدم که چقدر تعداد سفارشات ترجمه برا جفت زبان‌های فارسی‌به‌انگلیسی یا برعکس کمه و در عوض برای جفت‌زبان‌هایی مثل انگلیسی‌به‌فرانسه/انگلیسی‌به اسپانیایی/انگلیسی‌به‌چینی زیاده. برا همین خواستم یه زبان دیگه تا سطح پیشرفته یاد بگیرم تا بتونم سفارش‌های ترجمهٔ بیشتری داشته باشم. شخصاً چون از کشور فرانسه و فرهنگ، هنر، موسیقیش خوشم‌ میومد این زبان رو انتخاب کردم. اما زبانای دیگه هم کمی‌امتحان کردم. ذهن آدم اونقدری قدرتمند هست که بتونه هر زبانی که میخواد رو یاد بگیره. فقط اوایل باید خیلی صبور بود و با تفاوت‌های بین زبان جدید و زبان مادری (یا انگلیسی) کنار اومد.‌ چینی بخاطر جمعیت چین بیشترین گویشور رو داره. اسپانیایی از لحاظ تلفظی زبان آسونیه. همونطور که نوشته میشه خونده میشه. فرانسه از لحاظ تلفظ فقط یه سری قواعد داره که باید یاد گرفت وگرنه اصلا به اندازه انگلیسی بی قاعده و پیچیده نیست. الفبای روسی آره سایریلیک هستش و مخصوصا برا کسایی که با زبان انگلیسی سرو کار داشتن طول میکشه تا به تلفظ متفاوت یه سری حروف (که خود شما هم اشاره کردی) عادت کرد. ولی یکم صبر و پشتکار که باشه راحت‌ میشه حد اقل خوندن کلمات رو یاد گرفت (از بقیه جنبه‌های زبان روسی هیچ اطلاعاتی ندارم). 

برای کسب درآمد تو ایران، یادگیری چینی و ژاپنی از همه بهتره چون کمترین تعداد مترجم رو داره. و قطعا رقبا هم خیلی کمتر.

خلاصه اینکه، مغز قدرت یادگیری هر زبانی رو داره، دیگه انتخابش برمیگرده به علاقه و هدف آدم. اینکه صرفا برا دونستن یه زبان بیشتر باشه یا یه هدف مالی هم پشتش باشه.
توسط (74.1k امتیاز)
شروع کردم به یادگیری فرانسه و چینی و روسی به طور همزمان ولی فکر نکنم هیچ وقت در اون حد پیشرفت کنم که بتونم از انگلیسی یا هر زبان دیگه ای به این زبان ها ترجمه کنم. حتی در مورد انگلیسی که 15 ساله دارم می خونم تبدیل زبان های دیگه به انگلیسی کار خیلی سختیه. پس نمی شه انتظار داشت با چند ماه مطالعه زبان های سختی مثل چینی و فرانسه و روسی بشه پیشرفت چشمگیری داشت ولی اینکه یک چیزهایی از این زبان ها بدونی خیلی عالیه. مخصوصا یادگیری رسم الخط زبان چینی خیلی چالش برانگیز ولی در عین حال لذت بخشه حداقل در حد تشخیص حروف و نوشتن به صورت ناقص. امروز چند تا سایت روسی رفتم و همین که دیدم می تونم کلمات رو بدون دونستن معنیشون بخونم و تلفظ کنم خیلی حس خوبی داشت.
+1 رای
توسط (2.5k امتیاز)
من چینی، عربی و فرانسه رو توصیه میکنم.

اولی چون دنیا رو داره میگیره و انتقال قدرت و سرمایه و کار به سمت چین سرعت گرفته. پر جمعیت ترین کشور و بزرگ ترین اقتصاد دنیاست و به زودی بلندترین صدای متحد در دنیا خواهد بود.

دومی چون بخوایم یا نخوایم همسایه هامون بیشترشون عرب زبان هستند و باید برای هر نوع تعامل مثبت یا منفی این زبان رو دونست. البته زبان روان و شیرینی هم هست.

سومی هم تواما به چند دلیل. به زبان لاتین که ریشه بسیاری از زبان های غربی است نزدیکه و با یاد گرفتنش چند تا زبان دیگه رو هم که ریشه لاتین دارند میشه تا حدی متوجه شد یا سریعتر یاد گرفت. همینطور بسیاری از متون حقوقی، هنری و معماری، فرهنگی و فلسفی و به تعبیری مبانی تمدن غرب عمدتا به این زبان نوشته شده و بسیاری از عبارات فرانسوی مستقیما در زبان های دیگه استفاده میشن. در روابط بین الملل بسیار کاربرد داره و البته زبان شیوایی هم هست.

این سه زبان به نظرم خیلی مهم هستند. ولی هدف گذاری هر کس و اینکه میخواد در چه کشوری و زمینه ای فعالیت کنه در این انتخاب نقش مهمتری رو داره.
توسط (74.1k امتیاز)
به پیشنهاد شما امروز یادگیری فرانسه و چینی رو شروع کردم. روسی هم در کنارشون می خونم. یادگیری نوشتار چینی سخته ولی تا حالا موفق عمل کردم. فقط تمرین و تکرار.
توسط (2.5k امتیاز)
اگر بتونید به طریقی با چینی ها ارتباط کاری یا دوستانه داشته باشید میتونه به یادگیری چینی خیلی کمک کنه. توی ایران هم کم نیستن تو پروژه های مختلف نفتی و مخابراتی و ... مشغولن.

به هر حال موفق باشید.
توسط (74.1k امتیاز)
ممنون. فقط از روی علاقه می خونم. فکر نکنم در واقعیت هیچ وقت یه چینی رو ببینم. البته شاید اگه در سطح نسبتا پیشرفته بخونم به کارم بیاد. خود زبان چینی تا جایی که تا الان خوندم فوق العاده راحته. ساختارش خیلی شبیه انگلیسیه و حتی از اون هم راحت تره چون هیچ صرف و نحوی نداره. از نظر شفاهی نسبت به زبان های دیگه خیلی راحت تره. قسمت مشکلش فقط نوشتارش هست که برای هر سیلاب یک یا چند کاراکتر خیلی پیچیده کنار هم می چینن که به یادسپاریشون کار خیلی سختیه. همینطور زبانشون tonal هست یعنی با عوض کردن تن صدا معنی کلمه ها کلا عوض می شه که به یاد نگه داشتن تن مختلف کلمات کار راحتی نیست البته با تمرین و تکرار ممکنه.

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Cologny 25
36.6k
Behrouz Bozorgmehr 15
304.1k
Bassir Shirzad 5
49.3k

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...