پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
1.4k بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (8.2k امتیاز)

ببخشید کسی میدونه چرا اینجا آیز تلفظ اش عوض میشه به اِیز و این نرم افزاری که دارم دقیقا شبیه سازی تلفظ انسان است و فکر نمیکنم اشتباهی در اش رخ داده باشه که وقتی با این صورت میاد تلفظ اش تغییر میکنه به اِیز

در حالت عادی eyes رو میگه آیز

ولی وقتی تو جمله با این یکی آوردم گفت اِیز half-shut eyes

آیا قانونی وجود داره برای تغییر این جور تلفظات؟؟!!مثل این دفینیت آرتیکل که وقتی با حروف aeiou میان تلفظ اش از 

ðə تغییر می کنه به ðiː و فکر میکنم که همین اِیز هم قانونی داشته باشه که اساتید جواب بدند ممنون میشم سپاس از وقت گرانبهاتون دوستان

 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (74.1k امتیاز)
از این نرم افزارها من هم استفاده می کنم. بعضی از تلفظ ها رو وقتی لغت رو به تنهایی به کار می بری یه جوری می گن وقتی تو ترکیبه یا یه لغت خاص بعدش میاد اشتباه می گن. فکر کنم نرم افزارتون Textaloud هست. صداهای مختلف برای این نرم افزار که هر کدوم برای خودشون یه هوش مصنوعی جداگانه دارن هر کدوم تو تلفظ لغات خاصی به مشکل بر می خورن. با اینکه بهترین نرم افزار text-to-speech هست ولی فعلا نرم افزار / صدای بی نقص در این زمینه ساخته نشده چون بحثش خیلی پیچیده است هرچند صداهای جدید که براش اومده جوریه که اصلا نمی شه با صدای طبیعی ادم تشخیص داد با این حال مشکل دارن مخصوصا تو بحث intonation.
توسط (8.2k امتیاز)
جالبه تنها زمانی که در حالت plural کلمه آی رو میگی اینجوری تلفظ میکنه و این نرم افزار خاص هست امتحان کردید؟؟!!نسخه کامل اش رو؟؟!!صدای گوینده هاش واقعا واضح و میتونم به جرات بگم با صدای انسان فرقی نداره و بیشتر قوانینی که در تلفظ باید رعایت بشن رو رعایت میکنه حتی همون تلفظ the رو که گفتم بهتون به راحتی تشخیص میده و اولش منم فکر نمیکردم واقعا همچین چیزی وجود داشته باشه که بتونه یه متنو به چندین لهجه مختلف همزمان بخونه و در غالب فایل mp3 هم خروجی بده که واسه ساخت پادکست صوتی از کتاب ها و رمان های انگلیسی خیلی خیلی جالب هست.
توسط (74.1k امتیاز)
من برای کتاب هایی که در دست چاپ دارم با استفاده از همین نرم افزار فایل صوتی ساختم منتها اگه دقت کنید تو intonation مشکل دارن حتی جدیدترین صداهاشون. فقط یک ماه تمام طول کشید تا فایل صوتی یکی از کتاب هام رو با این نرم افزار درست کنم. در حالت عادی نتیجه اش خیلی خوبه ولی اگه بخواین تلفظ و به خصوص intonation کاملا دقیق باشه اولا باید خودتون تلفظ و intonation صحیح رو بدونین تا بتونین تلفظ یا intonation اشتباه نرم افزار رو تشخیص بدین بعد کلی با نرم افزار ور برین تا درست تلفظش کنه. خیلی وقت گیره.
توسط (8.2k امتیاز)
بله اسم این نرم افزار هست ivona text to speech این رو نصب کردید تا بحال آقای تبریزی؟؟!! این رو با textloud شما مقایسه کردم و این یکی خیلی خیلی بهتره مایل باشید یه نمونه براتون ایمیل میکنم گوش کنید که چقدر با دقت تلفظ میکنه و در اون مورد که فرمودید با شما موافقم ولی من چون دارم تخصصی آموزش تلفظ رو یکی از کتاباشو دارم میخونم و اشتباهات اش رو تشخیص میدم....
توسط (74.1k امتیاز)
ممنون. بعدا خودم دانلود و سر وقت امتحانش می کنم ولی چون کار نصف بیشتر تلفظ هام تموم شده بقیه رو هم باید با همین textaloud درست کنم تا یک دست باشه. البته مشکل این نرم افزارها بیشتر از اینکه تلفظ باشه intonation هست مخصوصا تو ترکیبات noun+noun مثل oil tanker که باید استرس رو بذارن روی اولین کلمه، ولی به اشتباه استرس رو می ذارن روی دومین کلمه. این نرم افزاری که فرمودین هم همین مشکل رو داره یا intonation ها رو درست تشخیص می ده؟
توسط (8.2k امتیاز)
بله زمانی دانلود کردید حتماً صوت Brian، Amie

 و salliرو دانلود کنید و تست کنید با لهجه های مختلف گوینده های امریکن و بریتیش اش.... 

و در موردافزایش یا کاهش زیر و بمی صدا که فرمودید بله حتی شما میتونید میزان زیر و بمی رو هم تنظیم کنید و سرعت تلفظ رو در مواقعی که به ویرگول نقطه یا علامت سوال و تعجب میرسند رو تنظیم کنید و جالبه بین علامت های مختلف تمیز هم میده و یکبار امتحان کنید ببینید مناسب هست براتون یا نه البته من نسخه اصلی شو گرفتم از یه سایتی قبلاً میفروخت که unfortunately it's name eludes me.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
2 پاسخ 289 بازدید
فوریه 19, 2014 در پیشنهاد و همفکری توسط Shadi H (2.4k امتیاز)
0 امتیاز
0 پاسخ 475 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.3k بازدید
+1 رای
1 پاسخ 465 بازدید

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Behrouz Bozorgmehr 25
304.1k
Cologny 25
36.7k
Soo 5
5

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل

40.1k پرسش

61.4k پاسخ

59.5k نظر

14.3k کاربر

پرسشهای دیگر

+3 پاسخ
1 پاسخ
+1 رای, +2 پاسخ
+1 رای, 1 پاسخ
+1 رای, +3 پاسخ
+1 رای, 1 پاسخ
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...