پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+3 امتیاز
337 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (19 امتیاز)
بسته توسط

سلام به همه‌ی کاربرای بزرگ‌ترین انجمن انگلیسی ایران. این روزها دچار سردرگمی زیادی شدم. فراموشی واژه‌های محشر و گرامرهای فوق‌العاده... از این‌که مدرسه مجبورم کرد کلاس رو ترک کنم، افسوس زیادی می‌خورم. تا این‌که به سرم زد مشکلاتم رو داخل چی‌میگن مطرح کنم تا از مشورت افراد با تجربه و توان‌مندی که این‌جا هستند، بی‌بهره نمانم.

تقریباً تابستانِ پنج سال گذشته بود که پدرم تصمیم به نام‌نویسیِ من در آموزشگاه نزدیک به منزل کرد. ابتدا علاقه‌ای به یاد گیری زبان نداشتم ولی بعد از اولین جلسه، چنان انگیزه‌ای در من بوجود اومد... که هنوز برای آموختن، عطش زیادی دارم. کتاب‌های Hip Hip Hooray، بعد از اون یکی دو کتاب از Connect، همه‌ی کتاب‌های Top Notch (به جز Fundamentals) و در انتها کتاب Summit رو خوندم. مدیر آموزشگاه و معلمانی که در طول این ترم‌ها به طور گردشی تغییر می‌کردند بسیار دل‌سوز و همچنین تحصیل کرده و قَدَر بودند. به همین دلیل هم پیش‌رفت زیادی تونستم بکنم.

ولی طولانی‌بودن ترم‌ها (5 سال!) به‌دلیل برگزاری کلاس‌ها، 3 روز در هفته برای تابستان و 2 روز در هفته برای ایّام مدارس بود. با کتاب‌ها و مجموعه‌های کمک آموزشی زیادی هم در طول پنج سال تحصیل زبان، کار کردیم:

Anecdotes, Strategic Reading, ACTIVE, Tactics...

تابستانِ سال گذشته به‌دلیل دور بودن مدرسه، وقت نا کافی برای تمرکز روی دروس کنکور و بهانه‌های دیگر (!) کلاس زبان رو متوقف کردم. و بعد از اون فقط فیلم تماشا می‌کردم و هر چند وقت یک‌بار سری به دفترچه‌ی لغاتم می‌زدم. ذکر این نکته رو لازم می‌دونم که علاقه‌ی وافر من به این زبان زیبا باعث شده بود حتی در ایام نوروز، روزانه 2 تا 3 ساعت برای یاد گیری وقت بگذارم. تعطیلات و تابستان‌هایی که می‌آمدند رو فرصت‌های طلایی‌ای برای بیش‌تر و بیش‌تر آموختن می‌دانستم.

بدیهی است که تماشای فیلم و تورق دفترچه‌ی لغات هر چند وقت یک‌بار، زبـان‌آمـوزی نیست! این تابستان (1398)، کاملاً نا امید بودم که پنج سال وقت خود را صرف علاقه‌ام کردم ولی مدرسه و دروس کنکور، مانع پیش‌رفتم شدند. مُدام در این اندیشه بودم که اگر فقط یک‌سال دیگر می‌توانستم کلاس زبان رو ادامه بدم، الان به‌راحتی می‌تونستم فارغ‌التحصیل شده و حتی کلاس‌های تربیت معلم رو شروع کنم! و بعد از دوره‌ی TTC در آموزشگاه به تدریس مشغول شم... .

تا این‌که پدرم متقاعدم کرد که از فرصت باقی‌مانده‌ی تابستان استفاده کنم و در "گویش" که آموزشگاه به‌نامی در استان‌مون هس، ثبت‌نام کردم. حالا 16 سال دارم و دو سال تا کنکور؛ ولی اراده کردم که حتی در زمان مدارس هم به یاد گیری ادامه بدم! کلاس‌های آموزشگاه جدید از شنبه تا 4ش، هر روز برگزار می‌شن و تقریباً دو هفته‌ای می‌شه که می‌رم. این تاریخچه‌ی زبان خوندنِ من بود و مشکلم اینه که هر گرامر یا واژه‌ای که در کلاس زبان مطرح می‌شه، می‌دونم که قبلاً کاملاً روش تسلط داشتم ولی الان نمی‌دونم و این خیلی آزار دهنده هس!

برای این‌که بتونم به سرعت پیش‌رفت کنم، هر چی که این سال‌ها کار کردم رو حتی بهتر از قبل یاد بگیرم / به یاد بیارم و تسلط بیش‌تری روشون پیدا کنم، به نظرتون چه کارایی انجام بدم؟

image

به این علت بسته شد: انتظار پاسخ ترجمه نیست. فقط نیاز به همفکریست
توسط (2.3k امتیاز)
+2
دوست گرامی سلام

ممنون که به طور کامل شرح حال خودتون رو با ما درمیان گذاشتید. 

احسنت به شما که تازه فقط ۱۶ سال دارید و اینهمه وقت روی علاقتون گذاشتید. 

ابتدا به شما بگویم که خیلی طبیعیست نکاتی را که یاد گرفتید فراموش کنید. مغز ما طوری آفریده شده که تا از مطالب یاد گرفته شده استفاده نکنیم آنها را خوب حفظ نمیکنیم و عملا یاد نمیگیریم.

بهترین کاری که شما میتوانید برای جلوگیری از فراموشی زبان انجام بدهید این است که هر چه را یاد گرفته اید به دیگران یاد بدهید. به صورت رایگان کلاس زبان بگزارید برای افرتد همسن خودتان و یا حتی افراد بزرگسال.

مطلب دیگه اینکه دیدن فیلم زبان اصلی و فهمیدن آن بسیار کار خوبیست.

بنده قبل از اینکه به خارج از ایران بروم برای تحصیل اخبار انگلیسی تماشا میکردم و این امر گویش مرا بسیار اصلاح کرد. بنده سالهاست که در کشورهای انگلیسی زبان کار میکنم و تمامی مواردی که میگویم از روی تجربه هست. اصلا نگران نباشید و به علاقه خود بپردازید. 

 

اینکه لغطهای خود را جمع آوری کردید و گهگاهی مرور میکنید نیز بسیار عالیست.

در ارتباط با کنکور نیز توجه داشته باشید محیط دانشگاه و پیدا کردن دوستان دانشگاهی در زندگی به شم بسیارا کمک خواهد کرد. ولی مهمتر از آن تخصص شماست. خیلی ها دانشگاه را با لیسانس زبان تمام میکنند و الان بی کار هستند و یا ناراحت . خیلی ها بی علاقه رفتند دانشگاه.

. اینکه چند دوره زبان را تمام کرده باشید خوب است ولی باید برای خود هدف بگزازید، 

مثلا تا آخر امسال با ۱۰ نفر که زبانشون انگلیسی باشه صحبت خواهم کرد . 

مثلا تا آخر امسال یک داستان کوتاه به زبان انگلیسی مینویسم‌ 

یا مثلا تا آخر امسال ۱۰۰۰ تا سوال زبان در سطوح مختلف طرح میکنم. 

بنده به ندرت به سایت چی میکن سر میزنم. بنا براین اگر پاسخی دادید توجه داشته باشید ممکن است هفته ها از جانب بنده پاسخی نگیرید.

بنده بیش از ۱۰ سال است که در کشورهای انگلیسی زبان کار میکنم و بسیار سختی کشیدم و تجربیاتم رو در اختیار شما جوان موفق گذاشتم.

موفق باشید و پیروز

 
توسط (19 امتیاز)

نوشته‌های زیادی در حوزه‌ی تقویت زبان خوندم ولی در این مقالات حتی به تدریس زبان به‌عنوان یکی از راه‌های توان‌بخشی بیش‌تر، کم‌ترین اشاره‌ای هم نشده بود. این ایده‌ی ناب رو حتماً در ذهنم به خاطر می‌سپارم. و از حوصله به خرج دادن‌تون برای مطالعه‌ی نوشته‌ی نسبتاً طولانیم، به اشتراک گذاشتن تجربیات خودتون و هم‌چنین تحسینی که در مورد عـلاقه‌ی من بیان کردید، خیلی سپاس‌گذارم!

الان دو مورد از کارهایی که برای مرورِ مجددِ زبان انگلیسی در صددِ راه‌اندازی‌شون هستم، ساخت یک وبلاگ و انتشار انشا به این زبان و دیگری تدریس برای دوستانم هس.

توسط
سلام

آفرین. پشتکار همیشه جواب میده...

این روزها سایتها و اپلیکیشنهای زیادی وجود دارن که با استفاده از امکانات اونا میشه هر روز با زبان درگیر بود و آموخته های قبلی رو استفاده کرد

مثل rimersi.com
توسط (2.3k امتیاز)
خواهش میکنم. موفق باشید در علاقتون به زبان و بچه های اینجا رو بی خبر نزارید

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ 141 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 567 بازدید
+2 امتیاز
5 پاسخ 31.4k بازدید
+8 امتیاز
6 پاسخ 105k بازدید

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Son-Rez 35
10.5k
Hrhp 16
16.9k
Cologny 5
36.7k

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...