پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
1.4k بازدید
در English to Persian توسط (658 امتیاز)

I think shortstop is
 ؟ You know why 

Because if they get, like
if the ball hits to them

they make the double play

ممنونم .

 

1 پاسخ

+1 رای
توسط (313 امتیاز)
بازنگری شد توسط
همیشه می خواستم اینا رو بگم . خب خلاصه بگم!! : بازی بیسبال ( و مشابه اون مثل سافت بال ) در کل 9 دور داره که بهشون inning می گن( در لیگ حرفه ای و کالج 9 دور و در لیگ های سطح پایین تر 6 دور ) و هر تیم 9 بازیکن در زمین داره. هر دور یا inning از دو نیمه تشکیل میشه که به نیمه ی اول top و به نیمه ی دوم bottom می گن. در هر نیمه یک تیم می تونه امتیاز بگیره و بعد از اتمام یک نیمه جای تیم مهاجم و مدافع عوض می شه . در واقع در هر نیمه یک تیم ضربه زننده است و تیم دیگه مدافع . بازیکنای تیم مهاجم روی بیس ها ( بیس دوم ، سوم ، چهارم و خانه )  قرار می گیرن و هدفشون اینکه که از مسیر مشخص شده این بیس ها رو بدون تا به بیس بعدی برسن که به این بازیکنها runner گفته می شه و به هر دور کامل که یک بازیکن تمام بیس ها رو بپیماید یک run میگن.

هدف تیم مدافع اینه که از تیم حریف سه out بگیرد و اجازه ی امتیاز گیری ( که همون run هاست ) به تیم حرف ندهد تا نیمه به اتمام برسد و جای تیم مهاجم و مدافع عوض شود.

بازیکنای تیم مدافع در نقاط مشخصی از زمین جایگیری می کنن ( از جمله روی هر کدام از بیس ها و جاهای دیگه از زمین که یکی از این جاها بین بیس دوم و سوم قرار داره که بهش می گن shortstop ) و یک نفر از اونها مسئول پرتاب توپ می شه که بهش می گن pitcher و بازیکنای مهاجم هم روی بیس ها قرار می گیرن و یک نفرشون مسئول ضربه زدن به توپ پرتاب شده توسط pitcher با استفاده از چوب بیسبال می شه که بهش می گن batter. جایی که batter برای ضربه زدن وای می ایسته نزدیک بیس خانه است که بهش می گن batter Box.

خب حالا چیزی داریم که بهش می گن out که به معنای خارج شدن یه بازیکن از دور بازیه . این در حالت های مختلف اتفاق می افته . مثلاً برای ضربه زن یا همون batter وقتی که تا سه بار نتونه توپ پرتاب کننده رو بزنه یا وقتی توپ رو بزنه و توپ در هوا پرواز کنه و قبل از اینکه به زمین بخوره توسط یکی از بازیکنای تیم مدافع گرفته بشه . بازیکنای مهاجمی هم که روی بیس ها بعد از زده شدن توپ توسط batter شروع می کنن دویدن به سمت بیس بعدی ، در صورتی که بازیکنای مدافع توپ رو با پاسکاری به سرعت به هم تیمیشون که روی بیس ایستاده برسونن در این صورت اون بازیکن مدافع که روی بیس وایستاده بازیکنن runner مهاجم رو باید با توپی که به دستش رسیده تماس بده تا اون رو خارج کنه ( out کنه ) .

گاهی ( البته به کررات در بیسبال اتفاق می افته ) بازیکنای مدافع با سرعت عمل می تونن دو تا از بازیکنای مهاجم رو در یک حرکت همزمان out کنن که به اون double play میگن.

بعد از سه out  نیمه به پایان می رسه و جای تیم ها عوض می شه وتیمی که بیشترین run رو داشته باشه در پایان مسابقه برنده محسوب می شه.

 

متنی که شما گذاشتید خیلی ناقصه ولی چیزی که من می فهمم اینه :

 

من فکر می کنم shortstop

می دونی چرا ؟

 

چون اگه توپ رو بگیرن ، 

مثلاً اگه توپ به سمتشون زده بشه ( یعنی batter توپ رو به سمتی بزنه که این مدافع جایگیری کرده )

 

اونها می تونن double play انجام بدن.

 
توسط (36.7k امتیاز)
همیشه می خواستم با قاعده ی بازی بیس بال (و کریکت) آشنایی داشته باشم.

توضیح شما خیلی عالیه، اگرچه هنوز باید یکی دو دور بخونمش تا جا بیافته! ممنون!

یک نکته هم هست که شاید جای پاسخ اون این جا نیست ولی می شه مطرح کرد! اگر دو تیم هستند و 9 اینینگز، هر تیم چند اینینگ داره که توش امتیاز بتونه کسب کنه، و آیا تعداد اینینگز برای دو تیم با هم برابرند؟
توسط (313 امتیاز)
یه جاهایی ناخانوایی داشت و اشتباه بود که اصلاح کردم. حالا باید بهتر متوجه بشی.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ 155 بازدید
فوریه 20, 2023 در فارسی به انگلیسی توسط sadaf_az (11 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 153 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 181 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 111 بازدید
مارس 4, 2022 در فارسی به انگلیسی توسط niilii (1.1k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 150 بازدید
ژانویه 26, 2022 در فارسی به انگلیسی توسط niilii (1.1k امتیاز)

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Behrouz Bozorgmehr 25
304.1k
Cologny 25
36.7k
Bide_majnoon92 5
5

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل

40.1k پرسش

61.4k پاسخ

59.5k نظر

14.3k کاربر

پرسشهای دیگر

+1 رای, +2 پاسخ
+2 امتیاز, 1 پاسخ
+2 امتیاز, +3 پاسخ
+2 پاسخ
+2 امتیاز, +2 پاسخ
+1 رای, +2 پاسخ
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...