پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
769 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (1.3k امتیاز)

سلام ببخشید من واقعا سوالم این است که مگر در ادبیات فارسی نمی گویند هر چه جمله کوتاهتر و روان تر باشد بهتر است ولی چرا در مقالات انگلیسی این قدر یک جمله طولانی است که معلوم نیست فعل و فاعل کدام است مثلا این جمله زیر اصلا معلوم نیست فاعل کدام است فعل کجاست معلوم است مجهول است ...

Unlike previous films about culture clashes, such as Dances with Wolves, it (Avatar) is the imperialists/Sky-people who trudge off defeated, watched by the victorious Na'avi and their hybrid Earth allies, who did battle on their behalf and have used Na'avi science to transfer permanently to their Na'avi avatars, rejecting their Earthly life forever.

 مرجع مقاله زیر

http://www.jfs.tku.edu.tw/wp-content/uploads/2014/01/153-A06.pdf

1 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (304k امتیاز)
انتخاب شد توسط
 
بهترین پاسخ
با سلام متقابل - ببینید دوست عزیز در زبان انگلیسی هم موضوع simplicity و کوتاه و رسا نویسی مورد توجه و توصیه ی اساتید نگارش و سخنوری مربوطه (و بعنوان مثال , دوره های مکاتبات اداری و بازرگانی بزبان انگلیسی) است ولیکن اولاً نمونه هایی مثل مورد بالا را نمی توان به کل وضعیت نگارش در زبان انگلیسی تعمیم داد و ثانیاً میزان پایبندی و توجه نگارنده ی هر متن به اصول و نگارش زبان مربوطه نکته ایست که باید به آن توجه داشت. مثلاً اگر مایل باشید میتوانم نمونه ای از مکاتبات سطح بالایی را از وکلای انگلیسی طرف کاری با بنده برابتان quote کنم تا ملاحظه بفرمایید افراد native شاغل در حرفه های دارای استانداردهای بالا چقدر حرفه ای و در عین حال رسا و گویا متن می نویسند. البته در مباحث / context هایی مثل هنر , فلسفه و غیره , جملات عموماً یک مقدار طولانی هستند چون خود موضوع ماهیتاً پیچیده است.
توسط (1.3k امتیاز)
+1
تشکر دوست عزیز

یعنی شما می فرمایید اولا در  مکاتبات حرفه ای جملاتشان اینقدر پیچیده نیست بلکه گویا و رسا و کوتاه است

و ثانیا در متن فلسفی به خاطر خود موضوع جملات کمی پیچیده می شود ولی نه به اندازه جمله بالا

ثالثا به نظر خودم اینها که همچین متن به این طولانی تو یک جمله می گذارند حرفه ای نیستند چون مقاله نویسی توی هر حوزه ای باید فرد روان بنویسد حتی اگر پیچیده ترین موضوع باشد
توسط (304k امتیاز)
+1
درسته . مضافاً اینکه , در پاره ای موارد , ناساده نویسی متون تعمدی است. بعنوان مثال دیدیم که چند ماه قبل و پس از اینکه factsheet مربوط به تفاهم ایران و کشورهای موسوم به گروه 5+1 در وین منتشر شد چه تفسیرهای متفاوتی را از یک متن واحد بدنبال داشت و دلیل آنهم (اینگونه نویسی این قبیل متون سیاسی-محور) برای همه روشن است.

 

پرسشهای مرتبط

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Cologny 25
36.6k
Behrouz Bozorgmehr 15
304.1k
Bassir Shirzad 5
49.3k

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...