پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+7 امتیاز
46.3k بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (304k امتیاز)
مثلا چطور می دانیم که لغت audit در حالت فعل زمان گذشته که ed می گیرد و یا در حالت اسم فعل (gerund) به صورت auditted و auditting نوشته نمی شود؟ همچنین بالعکس ؛ یعنی چطور تشخیص می دهیم فلان لغت مثلا remit حالت زمان گذشته اش می شود remitted و حالت gerund آن می شود remitting و از این قبیل؟
توسط

برای خواندن عدد 333 که عدد 3 سه بار تکرار شده چه بگوییم؟مثلا 8 که در عدد 88 دو بار تکرار شده دبل می گوییم.

توسط (304k امتیاز)

Three , thirty three

Triple three

توسط (36.6k امتیاز)
+1
شاید بسته به اینه که تکیه‌ی صوتی بر روی کدوم بخش واژه واقع شده.

منظورم اینه: اگر تکیه روی همون بخشی باشه که به ing یا به ed چسبونده شده، اون‌وقت باید حرف آخر همون بخش مکرر بشه، مثل remit که از دو بخش تشکیل شده، re و mit. از اون‌جا که تکیه روی mit قرار می‌گیره هنگام صرف‌کردن mit تبدیل می‌شه به mitt, به طوری‌که خواهیم داشت remitting، remittance، remitted.
توسط (304k امتیاز)
+1
متشکرم. بله با +1 برای نظری که اعلام کردین ، اون موضوع هم می تونه دخیل باشه که باید در کنار موارد دیگری که سایر دوستان نیز مطرح کردند در نظر گرفته بشه. بهرحال ، اگرچه شخصاً با یادگیری اصولی نکات و ظرایف یک زبان خارجی موافقم ؛ ولیکن بنظرم بعضی مواقع یادگیری حفظ کردنی مواردی از این قبیل می تونه بعنوان یک راه میانبر در کسب مهارت سریعتر در مورد اون نکات ،  مفید باشه. البته بهمراه تمرین بیشتر و بیشتر. 

1 پاسخ

+9 امتیاز
توسط (12.7k امتیاز)
انتخاب شد توسط
 
بهترین پاسخ

سلام

اگر پایان فعل به این ترتیب باشه : vowel + consonant (صامت + حرف صدادار) مثل stop , plan  , ... هنگام اضافه کردن ed برای ساخت زمان گذشته، consonant (حرف صامت) پایان فعل تکرار می شه ؛ یعنی: stopped , planned  , ... 

اگر فعل بیش از یک بخش باشه ، مثل prefer یا regret حرف صامت یا consonant پایانی تنها زمانی تکرار می شه که بخش پایانی (final syllable) دارای استرس (فشار تأکید) باشه؛ یعنی preferred یا regretted ؛ اما اگر بخش پایانی (final syllable) استرس نداشته باشه، حرف صامت یا consonant پایانی تکرار نمی شه؛ مثل develop یا visit که می شن developed یا visited

در انگلیسی بریتانیایی ، افعالی که به l ختم می شن موقعی که ed می گیرن تبدیل می شن به ll ؛ مثلا travel که می شه travelled .

جهت مطالعه بیشتر : English Grammar in Use

همچنین : http://goo.gl/NqO52S

(این قوانین برا اضافه کردن ing به آخر فعل و همینطور er یا est به پایان صفات هم صدق می کنه.)

توسط
+1
پس چرا توی duel هم که قبل از l دوتا حرف صدادار داریم دبل میشه؟؟؟
توسط
برای اینکه duel دو سیلابلی است!!!
توسط
+1
سلام ، سوالي داشتم ، در تك سيلابلي ها در كلمه swim ،m با گرفتن ing دوبار تكرار مي شود ولي در play ، با ing, حرف y تكرار نمي شود؟ 
توسط
+1
این قانون برای حروف w x و y استثنا هستش. یعنی اگر آخر کلمه یکی از این سه تا حرف باشه حروف دبل نمیشن.
توسط
چرا در  beginnig اِن تکرار میشود با این که این کلمه تک سیلاب نیست 
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...