پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+6 امتیاز
700 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (17.7k امتیاز)
فوروم های خارجی یک خوبی دارن و یک بدی. خوبیشون اینه که شما به منابع دست اول زبانی دسترسی دارید و مستقیما از خود native ها سوال می پرسید. 

اما این سایتها یک بدی که دارن اینه که به شدت بر روی نحوه پرسیدن سوال سختگیر هستند. یعنی مثل سایت چی میگن اصلا کوتاه نمیان و اصلا اعصاب ندارن. حالا علتش چیه نمیدونم ولی کلا به شدت مقرراتی هستن. برای پرسیدن سوال در سایت http://forum.wordreference.com/ لازم است که موارد زیر را رعایت کنید تا بتوانید پاسخ مناسب رو دریافت کنید :

1. قبل از پرسیدن سوال در این سایت موضوع مورد نظرتون رو سرچ کنید. در صورتی که سوال شما تکراری باشد بی برو برگرد سوال شما بسته می شود. به عنوان مثال :

http://forum.wordreference.com/threads/thank-you-in-advance-offense.3087257/

2. از اظهار نظر کردن در خصوص پاسخ های دیگران جدا خودداری کنید. به عنوان مثال اگه جوابتون رو نگرفتین نگین به یه خارجی : I don't like your answer یا Your answer isn't helpful

به شدت اونا سر این قضیه حساسن .

3. از ساختن چند یوزر جدا خودداری کنید. در صورتی که متوجه بشن بی برو برگرد شما رو حذف می کنن و ip شما در سیستم اونا به عنوان متخلف ثبت میشه. کلا دیگه نمیتونید توی اون سایت عضو بشین.

4. از proofreading جدا خودداری کنید . یعنی ازشون نخواین که کل جمله شما رو تصحیح کنن. شما باید در خصوص یک لغت یا یک phrase ازشون بپرسین. این که یک متن رو بنویسین و بخواین که اونا تصحیح کنن موجب بسته شدن سوال شما می شود. حتی اگه یک جمله کوتاه باشه. به عنوان مثال در این لینک بنده یک جمله روانشناسی رو از انگلیسی به اسپانیایی ترجمه کردم ولی چون این قضیه شامل proofreading می شد سوالم بسته شد. که خود مدیر سایت یک پیام بهم داد و گفت دیگه اینجور سوالا مطرح نکنم و بهم گفت که در ترجمه ام فقط یک اشکال کوچک وجود دارد:

http://forum.wordreference.com/threads/the-term-oedipus-complex-explains.3087756/

5. از نوشتن سوال بدون آوردن context جدا خودداری کنید. مثلا در این لینک یک آمریکایی به من گفت که بدون آوردن context نمی تونم جواب سوالتو بدم:

http://forum.wordreference.com/threads/my-love-for-you-love-to-you.3093424/

خلاصه تا جایی که می تونید توضیح بدین و بگین که چی می خواین و منظورتون رو برسونید. 

 

1 پاسخ

+4 امتیاز
توسط (17.7k امتیاز)
بازنگری شد توسط
6.حتی الامکان سعی کنید از پرسیدن اصطلاحات مسائل جنسی و گذاشتن عکسای نامربوط خودداری کنید. در صورت مشاهده سریعا یوزر شما بسته خواهد شد. 

7. از گذاشتن بیش از 5 سوال در آن واحد جدا خودداری کنید. در صورت طرح بیش از 5 سوال در آن واحد سوال های شما حذف می شوند چون تنها شما نیستید که نیاز به پاسخ دارید بلکه افراد دیگری نیز در این کره خاکی وجود دارن که نیاز به پاسخ از سوی native ها دارن. در کل سعی کنید در صفحه اول فوروم English only بیشتر از پنج سوال نباشد. چنانچه سوال های زیادی داشتین صبر کنید تا سوال های شما به صفحه دوم منتقل شود. سپس سوالهای جدیدتان را مطرح کنید.

8. در صورت عدم دریافت پاسخ مجددا پست نذارین که چرا کسی جوابتون رو نمیده. چنانچه سوال شما از صفحه 1 به صفحه 2 رفت و شما پاسخی دریافت نکردید قسمت report را انتخاب کنید ( در پایین پست شما) و بگویید که سوال شما بی جواب است.

9. مورد آخر: در انتخاب عناوین سوال هایتان دقت نظر داشته باشین. مثلا ننویسین please help me .در صورت مشاهده بی برو برگرد سوال شما رو می بندند. سعی کنید در انتخاب عنوان سوالتون مشکلتون رو به صورت مختصر و مفید در قسمت عنوان مطرح کنید و از گفتن کلماتی چون please help me یا I need your help یا Which one is correct خودداری کنید. اگه به صفحه اول فوروم English only مراجعه کنید با عناوین سوال ها بیشتر آشنا می شوید.

امیدوارم توضیحاتم واضح بوده باشه. چون http://forum.wordreference.com/ بسیار سایت عالی هست و شما بدون ذره خرج کردن پول  می تونید هر زبانی رو که دوست دارین یاد بگیرین. مثلا بنده بدون کلاس زبان اسپانیایی و انگلیسی رو یاد گرفتم و برای ایتالیایی فقط 6 جلسه خصوصی 1 ساعته رفتم و باقیش رو با همت خودم یاد گرفتم. 

http://forum.wordreference.com/threads/during-the-time-of-pericles.3096277/#post-15657581

ان شاء الله که هر روزتون پر بار تر از دیروزتون باشد. 

پاینده و پیروز و سربلند باشید.
توسط (1.3k امتیاز)
سلام تشکر جناب keramus

نکات آموزنده ای بیان کردید

سایت خوبیه واقعا اما من هر وقت ازشون تشکر کردم چیزی درجواب نگفتند!

اونوقت اونجا سیستمش آیا براساس امتیاز است یا چیز دیگری؟ 
توسط (17.7k امتیاز)
+1
نه. بر اساس امتیاز نیست. معمولا اکثر خارجیا جواب تشکر رو نمیدن. حالا علتش چیه نمیدونم. امتیاز اونجا بر پایه وجدان و انسانیت استواره. یکی از مدیرای سایت به من گفت تنها پولی که ما می گیریم لبخند رضایت بر روی لبان سوال کننده است. همین.
توسط (1.3k امتیاز)
تشکر

پس امتیازای زیاد در این سایت پول میگیرند

پرسشهای مرتبط

+8 امتیاز
0 پاسخ 334 بازدید
+7 امتیاز
2 پاسخ 412 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 115 بازدید
فوریه 18, 2023 در فارسی به انگلیسی توسط sadaf_az (11 امتیاز)
+1 رای
0 پاسخ 234 بازدید
فوریه 24, 2018 در فارسی به انگلیسی توسط SeyMi (75 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 233 بازدید
آگوست 16, 2016 در فارسی به انگلیسی توسط zhila (44 امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...