پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+3 امتیاز
749 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (304k امتیاز)

سلام - همانطوریکه همه ی شما عزیزان با دانش مطلع هستید لغت انگلیسی TITANIC در زبان انگلیسی دارای یک هویت و جایگاه مستقل (جدایِ از فیلم سینمایی معروف و جاودان با همین عنوان) است و در دیکشنری های انگلیسی به فارسی نیز برای کاربرد آن با حروف بزرگ معنی هایی همچون : (باحرف بزرگ ) غول آسا، خیلی کلان ، وابسته به عنصر تیتانیوم آورده شده است. بهرحال چون این لغت تقریباً قرین با کشتی بزرگی در فیلم تایتانیک جهانی شد و از طرفی جهت تنوع و در عین حال دیدن ابعاد کشتی هایی که بدلیل اندازه های شان مشمول اطلاق واژه یِ TITANIC می شوند عکسهای زیر را از آرشیو شرکت محل کار بنده در این قسمت به اشتراک می گذارم. واقعاً وقتی در بعضی عکس ها به سایز قسمتهای مختلف کشتی های غول آسا و مفایسه با مثلاً تریلی هایی که در کنارش در اسکله هستندو یا سایز پروانه یِ آن و یا موتور و موتور خانه یِ آن نگاه می کنیم متحیر می شویم. مثلاً در دو سه عکس آخر به قدرت اسب بخار موتور و یا قطر دسته پیستون هر پیستون آن توجه فرمایید. البته بنده  به لحاظ مسئولیت کاری ام به تناوب جهت بازدید از کشتی های نفتی با همین سایز بر روی آنها در بنادر نفتی داخلی و خارجی حاضر و آنها را از نزدیک تجربه کرده ام.

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

توسط (2.2k امتیاز)
سلام

تشکر از پست خوب شما

یک سوال: شما چطور این همه عکسها را در داخل متن پست می گذارید؟ من هر دفعه می خوام یک یا دو عکس به همراه متنم بگذارم پیغام خطا می ده که بیشتر از 8000 کاراکتر نمیشه گذاشت؟ قلق داره؟
توسط (304k امتیاز)
خواهش می کنم آقا میثم عزیز - مطمئن نیستم اما فکر کنم بستگی به برنامه ای داره که در فضای اون کار می کنید. مثلاً خود من فقط از دفتر کارم و اونهم توی برنامه یِ Mozilla Firefox که قسمت IT شرکت مان برای بنده نصب کرده اند می تونم پست های با تصویر بفرستم و خوشبختانه تا حالا مشکل محدودیتی نداشته ام. البته همانطوریکه عرض کردم مطمئن نیستم که مشکل شما مربوط به برنامه یِ از طرف شماست یا نه. احتمالاً دوستان دیگر هم نظر خواهند داد.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (28.8k امتیاز)

باسپاس : +1

اتفاقا دیشب داشتم در مورد کشتی ها و اجزائشون سرچ میکردم و برام سوال شد که اون طنابایی (کابل هایی ) که از بدنه کشتی به اسکله کشیده میشه تا مهارش کنه اسمش چیه ؟  ( و کاربردهای دیگری هم داره ؟ ! )

البته به Stay رسیدم که فکر کنم بیشتر نفش نگه دارنده دکل (Mast ) رو در مدلهای قدیمی تر داشتند .

توسط (304k امتیاز)

 

Hi,

mooring line 

طناب مهار
ورزش : طناب براى مهار کردن قايق به ساحل
علوم نظامى : سيم مهار
علوم دريايى : سيم مهار

mooring rope 
 

البته امروزه هم از نوع فلزی (سیم بکسلی) و هم از نوع طنابی این مهار کننده ها استفاده می شود. همچنین عکس های زیر را در همین ارتباط ملاحظه کنید و ضمناً ببینید این طنابها یا سیم های قوی چگونه اسیر قدرت طبیعت شده و با نیروی آب دریا و البته تصاعد آن بوسیله ی وزن بسیار سنگین کشتی پاره شده اند. البته سعی می کنم در پستی جداگانه نمونه هایی از برتری قدرت طبیعت و دریا بر حتی غول آسا ترین کشتی ها را در قسمت همفکری به اشتراک بگذارم. عکس های زیر را ملاحظه فرمایید :

image

image

image

image

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...