پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
486 بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (1.5k امتیاز)
بسته توسط
به این علت بسته شد: رعایت نکردن قوانین سایت
توسط (1.8k امتیاز)
دوست گرامی 

بارها از شما درخواست شد در هنگام پرسیدن سوال دقت بفرمایید اولا سوال قبلا پرسیده نشده باشد. دوما پرسش خود را در طبقه بندی درست قرار دهید. این بی توجهی شما وقت اساتید زبان سایت را بی مورد میگیرد .متاسفانه به خاطر تکرار این موضوع حساب کاربری شما برای مدت مشخصی بسته خواهد شد.
توسط (59.4k امتیاز)
ادمین عزیز، به نظرم بهتر بود قبل از بستن حساب کاربری ایشان، اولتیماتومی به ایشان می‌دادید که اگر این رفتار، تکرار شود، حسابشان بسته خواهد شد (البته اگر قبلاً این اولتیماتوم را نداده‌اید. اگر داده‌اید که هیچ). البته در این مورد خودتان مختار هستید. 
توسط (1.8k امتیاز)
درورد بر شما

قطعا این کار انجام شده از طریق پیام‌خصوصی و نظر در پرسشهای قبلی ایشون و در صفحه قوانین سایت.

از توجه شما و لطفتون به این مجموعه سپاسگزاریم
توسط (17.7k امتیاز)
+1
سلام جناب ادمین

راستش خدمتتون عرض کنم که بسیاری از سوال ها فاقد context لازم است. مثلا می پرسن در رفتن چی میشه. این فعل یک معنی نداره. یک معنیش فرار کردنه، معنی دیگه اش در آسیب شناسی کاربرد داره مثلا من کتفم در رفته باید برم دکتر جا بندازه. خواهشمندم که به سوالاتی که فاقد context لازم هستند تذکر بدین. یه نمونه اش همین سوال آیا به فوریه می رسم است. برداشت من این بود که آیا تا فوریه زنده می مانم. برداشت Bizi این است که آیا می تونم تا فوریه فلان کار را تمام کنم. از یک سوال فاقد Context هر کسی می تونه برداشت خودشو بکنه و طبیعتا در سایت های خارجی با این گونه سوالات برخورد خواهد شد.
توسط (59.4k امتیاز)
به ادمین:

درود متقابل.

سپاس‌گزارم که پیش‌تر این کار را کرده‌اید.

خواهش می‌کنم و سپاس متقابل از زحماتی که برای بقا و بهبود سایت می‌کشید.

 
توسط (28.1k امتیاز)
راست میگه کراموس... خیلی سوالا بدون کانتکست هستن. بعضیا هم وقتی بهشون میگن کانتکست بیار نیم خط بهش اضاف می کنن. مخصوصا تو ترجمه متن حد اقل هفت هشت خط میخواد تا اونی که میخواد جواب بده بتونه بفهمه متن درباره چی هست و چی میخواد بگه اصلا و هدفش چیه... حالا شاید گاهی وقتا با دو سه خط هم بشه فهمید. کانتکست یعنی همه چی. و اینکه به نفع خود سوال کننده هستش، جواب دقیق تر و بهتری میگیره و بعدش نمیگه ببین چه جوابی بهم دادن!... کراموس راست میگه سایتای خارجی سوالایی که خارج چارچوب باشه رو می بندن با کسی تعارف ندارن. گرچه هر ادمینی سیاست خاص خودش رو داره ولی خب به قول خودت ادمین بقیه اعضا مجبور میشن هی اصلاح کنن یا سوال ببندن و خب تمرکزشون کم میشه.

 
توسط (1.8k امتیاز)
سلام جناب کراموس

قبل هر چیز از شما تشکر میکنیم بابت صرف وقت و کمک به هموطنان. قضیه از این قرار است که در عمل ما نمیتونیم تک تک سوالات رو چک کنیم و همینطور که میبینید در مواردی کاربر توجه نمیکنه و آخر سر خودمون باید سوال رو اصلاح کنیم و یا بر اثر تکرار زیاد کار بر رو بلاک میکنیم. که کاربر از اون لحظه شروع میکنه به جدی گرفتن تذکرات.

کاری که به ذهنمون میرسه انجام بدیم اینه که کار بر رو مجبور کنیم حداقل یک خط توضیح بده در مورد سوالش. ایراد این قضیه اینه که بعضی سوالات توضیح نمیخواد و اون کاربرها مجبورن سوالاتشون رو یک بار هم در متن تکرار کنند.

در هر صورت سایت چی میگن همواره سعی داره بهترین فضا رو برای رشد یاد گیری زبان کمک کنه

با سپاس

 
توسط (59.4k امتیاز)
با کراموس عزیز در این رابطه کاملاٌ موافقم و مایلم دو نکتۀ دیگر را نیز به آن اضافه کنم:

اول اینکه بسیاری از پرسش‌ها با عناوینی از این قبیل هستند:

چند تا ترجمه
لطفاٌ این چند تا رو برای من ترجمه کنبد
کمک! ترجمۀ اینو می‌خوام
فوری. 
ترجمۀ یک پاراگراف
ترجمۀ یک پاراگراف نسبتاٌ بلند
ترجمۀ چند تا جمله
و قص علی هذا

این‌گونه عبارات به تنهایی، هیچ کمکی به درک بهتر سؤال نمی‌کنند و مشکل بزرگ‌تر این است که وقتی شخصی می‌خواهد پرسش جدیدی مطرح کند، متوجه نمی‌شود که سؤال قبلاً پرسیده سده یا خیر. حال پرسش‌گر این گونه سؤالات با این عناوین ممکن است در پاسخ اینکه چرا از عنوان بهتری استفاده نکرده است، بگوبد: «چون تمام جمله یا پاراگراف در عنوان جا نمی‌شود» (به دلیل محدودیت 80 کاراکتری عنوان پرسش). پاسخ این است که معمولاً در یک جمله یا پاراگراف، شخص، بخش یا بخش‌هایی از جمله را متوجه نمی‌شود یا در درک آن مشکل دارد. بنابراین می‌تواند آن بخش یا بخش‌ها را در پرسشش بیاورد که در این صورت مشکل حل خواهد شد، اما گاهی اوقات نیز به دلیل مسکل محدودیت کاراکتر، همان بخش‌ها نیز در عنوان جا نمی‌گیرند. بنابراین پیشنهاد می‌دهم محدودیت را کم‌تر بکنید مثلاٌ آن را به 120 یا 160 کاراکتر تغییر دهید.

دوم اینکه، در خیلی از پرسش‌ها، شخص پرسشگر، چندین سؤال را در قالب یک پرسش می‌پرسد که این کار نیز به دلایل مشابه مشکل قبلی، کار مناسبی نیست و در فرایند پیدا کردن پرسش‌های تکراری یا به طور کلی پیدا کردن یک پرسش خاص در سایت، ایجاد مشکل می‌کند. بنابراین خواهش می‌کنم که در این‌گونه موارد نیز به پرسش‌گر متذکر شوید که هر پرسش را در قالب یک سؤال جداگانه مطرخ کند.
توسط (17.7k امتیاز)

http://chimigan.com/82135/%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D8%AC%D9%85%D9%87-%D8%A7%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%88-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%AF

در تایید Smsaleh عزیز یه نمونه اش همین سوال. چند تا جمله توی یک سوال. هر سوال باید برای یک جمله باشه.

توسط (1.8k امتیاز)
بازنگری شد توسط

Hi folks,

Here is the solution we just implemented. Hope it helps:

image

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ 210 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 143 بازدید
آگوست 1, 2022 در English to Persian توسط F_B (2.5k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 100 بازدید
ژولای 26, 2022 در English to Persian توسط F_B (2.5k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 138 بازدید
ژانویه 20, 2022 در English to Persian توسط Razi-12840 (6 امتیاز)
+1 رای
1 پاسخ 144 بازدید
ژوئن 2, 2021 در English to Persian توسط englishabc (12.7k امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...