پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
215 بازدید
در English to Persian توسط (267 امتیاز)
جمله کامل اینه :

he died from the effects of scarlet fever, contracted from one of his seven illegitimate children

این جمله در مورد مرگ یوهان اشتراوس یکم, یکی از آهنگسازان اهل اتریشه. من تا حدودی متوجه هستم این جمله داره میگه او بر به دلیل بیماری مخملک فوت کرده یا اینکه این بیماری رو از فرزندش گرفته. ولی درست معنی رو نمی دونم. اما اینجا در مورد فرزند نامشروع صحبت شده. ظاهرا اشتراوس با یه زن دیگه ای رابطه داشته و از این راه یه بچه به دنیا اومده. و نکته دیگه ای اینکه بیماری مخملک (تا اونجا که میدونم) مربوط به کودکان هست و نمی دونم چرا یک بزرگسال باید بر اثر یا از تاثیرات این بیماری فوت کنه. فک می کنم برای ترجمه این جمله نیاز به اطلاعات پزشکی باشه.
توسط (13.0k امتیاز)
+1
سلام

احتمالاً به خاطر مسری بودن این بیماری و در نتیجه تحلیل رفتن سیستم ایمنی بدن، علت مرگ وی اینطور بوده.در جمله هم به سرایت(contracted) این بیماری به یوهان از طریق فرزندش اشاره شده.

 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (461 امتیاز)

خب جمله اشاره داره که یوهان اشتراوس 7 تا فرزند غیرقانونی(بدون ازدواج با مادر فرزند) داشتن و به دلیل ابتلا به مخملک از یکی از اون 7 تا فرزند,از دنیا رفتن.

در مورد قسمت پزشکی,درسته معمولا مخملک در سنین پایین رخ میده و بدن افراد پاد تن بیماری رو تولید می کنه و مقاوم میشه,ولی خب اگه کسی مبتلا نشده باشه مثل خیلی از بیماریها یی که معمولا در کودکی شیوع دارن(آبله,سرخک ...)

امکان ابتلا به بیماری حتی در سنین بالا وجود داره.

البته در حد اطلاع عرض کردم,جسارت به دوستان اهل طب نباشه.

توسط (267 امتیاز)

دوست عزیز نمی دونم شما چطور جمله رو ترجمه کردید. منظور جمله اینکه فقط یکی از اون هفت فرزند به صورت نامشروع به دنیا اومده. حالا شاید جمله طوریکه که شما منظور رو اشتباه گرفتید, ولی من چون بیوگرافی اشتراوس رو خوندم میدونم که شش فرزند از طریق ازدواج به دنیا اومدن و اون آخری فقط نامشروع بوده. در مورد مخملک هم اصلا منظورتون رو متوجه نشدم. مرگ اشتراوس به دو چیز ربط داشته : مخملک و اون فرزند نامشروع (اونطور که توی جمله می بینید). حالا من نمی دونم ترجمه این چی میشه. اصلا فرضا اون به دلیل مخملک فوت کرده. سوال اصلی اینکه این موضوع به اون فرزند چه ربطی داره؟

توسط (461 امتیاز)
+2
من خیلی عذر می خوام,ولی ساختار جمله میرسونه که 7 تا فرزند نامشروع داشتن,از تاریخش مطلع نیستم,مخملک هم ممکنه از یکی از اون فرزندان به اشتراوس سرایت کرده باشه.

پرسشهای مرتبط

+1 رای
1 پاسخ 215 بازدید
+1 رای
2 پاسخ 129 بازدید
فوریه 7, 2021 در English to Persian توسط Faculty (6.8k امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 190 بازدید
فوریه 12, 2016 در English to Persian توسط Homayoun Zandi (1.1k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 214 بازدید
فوریه 10, 2017 در English to Persian توسط TGHNN (2.4k امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 250 بازدید
آوریل 14, 2017 در English to Persian توسط javad044 (14 امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...