پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
334 بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (6 امتیاز)
به دلیل وجود تعداد خیلی زیادی اصطلاحات پزشکی من پاسخ مقاله تخصصی پزشکی را به سؤال خودم متوجه نشده ام، سوالی که بدنبال پاسخ آن هستم این است که اگر زن بارداری دچار کم کاری تیروئید باشد و تحت مراقبت پزشک متخصص اقدام به بارداری کند آیا همچنان این احتمال وجود دارد که فرزند وی نسبت به دیگر افراد نرمال بیشتر مبتلا به کم بودن بودن ضریب هوش (آی کیو) باشد؟

http://www.ajog.org/article/S0002-9378(15)01319-8/fulltext
توسط (6 امتیاز)
یک مقاله دیگر هم به زبان انگلیسی درباره این مشکل پیدا کرده ام که توسط دانشجویان دانشگاه تهران نوشته شده است و باز هم بدلیل اصطلاحات تخصصی پزشکی نتوانستم پاسخ سوالم را از آن متوجه شوم یعنی در مورد اینکه اگر زنی دچار کم کاری تیروئید باشد و سپس تحت مراقبت کامل پزشک متخصص اقدام به باردار شدن کند چقدر هنوز احتمال دارد فرزندان او کم هوش تر نسبت به دیگر افراد سالم باشند؟

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21943136

1 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (22.4k امتیاز)
سلام.

تو مقاله دومی گفته هیچ فرقی بین فرزندانی که مادرشون دچار کم کاری تیروئید هستن و مادرانی که نرمال هستن، وجود نداره. آی کیو هم یکسان بوده. فقط سواد خود مادر تو تحصیلات فرزند دخیل بوده.

 
توسط
خیلی ممنون راستش چون مقاله دوم در ایران نوشته شده است ممکن است کسی تردید کند که آمارگیری واقعی صورت گرفته باشد و فکر کند شاید آمارسازی جعلی برای دریافت مدرک بوده است، لذا امکان دارد بفرمایید مقاله اول که برای دانشگاههای خارجی است در مورد سوال من صحبتی کرده است؟ یعنی در ضریب هوشی فرزندان مادران با کم کاری تیروئید با بارداری تحت نظر پزشک فرقی با بقیه هست یا خیر؟
توسط (6 امتیاز)
سلام

خیلی خیلی ممنون از پاسخ شما برای ترجمه متن تخصصی پزشکی مورد سوال من

واقعیت این است که با توجه به شرایط ایران شاید کسی فکر کند که مثلاً این احتمال وجود دارد که شاید در مقاله دومی که برای ایران هست شاید فرصت کافی برای یک آمارگیری دقیق علمی برای نویسنده نبوده باشد 
لذا ترجمه مقاله اول که توسط دانشجویان دانشگاه های خارجی نوشته شده است هم برای من خیلی خیلی اهمیت دارد

اگر ممکن هست بفرمایید در مقاله اول مطالب مرتبط با مورد سوال من چگونه ترجمه می شود؟

یعنی آیا ضریب هوشی فرزندان مادرانی که کم کاری تیروئید دارند و تحت نظارت پزشک متخصص اقدام به بارداری می کنند احتمال دارد کمتر از فرزندان مادران سالم باشد؟
توسط (22.4k امتیاز)

خواهش میکنم. 

مقاله خارجی فقط قسمت نتیجه اش مربوط به بحث شما هست که گفته درمان مادرانی که دچار این بیماری هستن تاثیری توی  بهتر شدن پیامد شناختی فرزند(تو سن 5 سالگی) نداشته. به نظرم از یه متخصص این سوال رو بپرسید (که تاثیری تو هوش بچه داره یا نه)، بهتره.

توسط (6 امتیاز)

خیلی ممنون

منظور از این عبارت در مقاله خارجی که گفته

 «« تاثیری توی  بهتر شدن پیامد شناختی فرزند(تو سن 5 سالگی) نداشته»» 

این است که یعنی درمان مادران باردار با کم کاری تیروئید زیر نظر پزشک متخصص،  تأثیری در کاهش یافتن ضریب هوشی فرزندان آنها نداشته و فرزندان این مادران که بارداری آنها تحت درمان پزشک متخصص بوده است باز نسبت به مادران سالم ضریب هوشی کمتری داشته اند؟

توسط (22.4k امتیاز)
بله منظورش همین است که خودتون گفتین. ولی باز اگه از یه متخصص بپرسین بهتره.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ 179 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 224 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 452 بازدید
ژولای 11, 2014 در English to Persian توسط naser444 (132 امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...