پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+5 امتیاز
577 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (304k امتیاز)
بازنگری شد توسط

سلام - اصطلاح فوق را در حین مطالعه یک گزارش خارجی در مورد علت وجودی و اهمیت استراتژیک نیروی دریایی کشورها دیدم و چون برایم جالب بود گفتم آنرا در اینجا با دوستان نیز به اشتراک بگذارم. قسمت مربوطه از گزارش مذکور نیز بشرح زیر است. ضمناً این لغت یا اصطلاح مثل خیلی از لغات دیگرِ برآمده از زبان فرانسوی تلفظ قشنگی هم دارد :

What distinguishes navies from that of other branches of the military is that their raison d’etre is often inherently economical in nature. Navies primarily exist to protects one’s sea lines of communications (SLOCs) in trade and natural resources, while threatening those of your enemy’s in times of war.

image

توسط (8.2k امتیاز)

(+) پلاس

ممنون آقا بزرگمهر بابت مطلب با ارزشتون که در اختیار کاربران قرار دادید به شخصه برای بنده جالب بود و از شما خواهشمندم ترجمه ذیل را مورد بازبینی قرار دهید.

Work seems to be her sole raison d'ertre

.کار/شغل اش به نظر به نظر میاد تنها شالوده اصلی بقا زندگی اش باشد

توسط (8.2k امتیاز)
بازنگری شد توسط

جالب است بدانید این عکس بقایای به جای مانده از هواپیما ایرانی به شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر است این فاجعه تاسف بار جزو ده فاجعه مرگبار هوایی از دیدگاه بعضی از سایت ها قرار گرفته که واقعا حادثه دلخراش و فراموش نشدنی است و در یادها باقی خواهد ماندو حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ابهای خلیج فارس جنایعتی سبعانه است که هرگز از صفحات تاریخ محو نخواهد شد 

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق بهنیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶۶ کودک بودند، جان باختند.[۱] این اتفاق از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین حادثه مرگبار هوایی تاریخ است.[۲]

دولت آمریکا مبلغ ۶۱٫۸ میلیون دلار به خانواده‌های قربانیان و همچنین ۷۰ میلیون دلار برای خسارت ناشی از سقوط هواپیمای مسافربری پرداخت کرد. این مبالغ به صورت بلاعوض و بدون قبول مسئولیت حادثه پرداخت شد و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی ویلیام راجرزفرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت.

براساس مدارکی که ایران به دیوان بین‌المللی دادگستری تحویل داد، پرواز ۶۵۵ ایران‌ایر دارای ۲۷۴ مسافر و ۱۶ خدمه بود که در مجموع به ۲۹۰ سرنشین می‌رسد.[۲۹] ۶۶ نفر از ۲۹۰ سرنشین این  هواپیما کودک بودند.

image

توسط (304k امتیاز)

خواهش می کنم. بر طبق قسمت زیر از وبستر , جمله شما درست بنظر می رسه ; البته شاید به sole نیاز نباشه.ضمناً لطفاً نقطه پایانی آخر جمله فراموش نشه.

raison d'être

rai·son d'être /ˌreɪzɔn ˈdetrə US -zoun-/ n [singular]
[Date: 1800-1900; Language: French; Origin: 'reason of being']
the reason why something exists, why someone does something etc
Commerce was the town's raison d'être. (Webster)

توسط (8.2k امتیاز)
چشم آقا بزرگمهر بی نهایت بابت راهنمایی و پاسخ سریعتان سپاسگزارم.
توسط (304k امتیاز)
خواهش می کنم.
توسط (13.0k امتیاز)
سلام و سپاس برای به اشتراک گذاری
توسط (304k امتیاز)
سلام و خواهش می کنم.

لطفا جهت درج پاسخ ، وارد شوید ویا ثبت نام نمایید.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ 195 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 934 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 1.0k بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 872 بازدید
ژوئن 30, 2016 در فارسی به انگلیسی توسط silverman (28.8k امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 53.1k بازدید
مارس 22, 2020 در پیشنهاد و همفکری توسط Rahaa (1.8k امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...