پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+3 امتیاز
38.5k بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (19 امتیاز)
سلام

جایی نوشته شده درباره شما:

میخوام بنویستم

من هیچ! فقط خدا.

 

بی زحمت انگلیسیش رو میفرمایید؟

و اگر بخواید جمله بهتری بکار ببرید چی مینویسید؟ فارسی و انگلیسی

ممنون دوستان
توسط (8.2k امتیاز)
بازنگری شد توسط
+1

image

به نظر من برای کشور ما که 90 درصد از جمعیت آن مسلمان هستند استفاده از اسم "God" برای ما مسلمانان به نظر بنده که به عنوان عضو کوچکی در این کشور پهناور محسوب میشوم  جایز نیست مستندات ام را ارائه میدهم و از عزیزان گرامی دیگر میخواهم که نظر بدهند.

همانطور که میدانید اسم الله اسمی خاص است و هیچ مترادف ای در هیچ زبانی در حد و اندازه اسم الله پیدا نمیشود درباره خداوند متعال مسئله جنسيت مطرح نيست زيرا خدا جسم و جنس ندارد كه مذكر يا مونث باشد . مذکر يا مونث بودن، مربوط به موجوداتي است که داراي جسم و جنس بوده و توليد مثل دارند در حالي که خدا از جسم و عوارض جسماني منزه مي باشد و اسم الله هیچ شکل مونث و مذکر ای ندارد و استعمال ضمير مذكر درباره خداوند هم به سبب مطابقت با قواعد زبان عربي مي باشد، چون در زبان عرب اسامى خدا مانند: الله و رحمان از نظر لفظي مذكر مجازي محسوب مي شود مثل اسم معبود و معبودا در عربی و همین کلمه God که به معنا Goddess ( خدا زن یا الهه ) هم به کار میرود به اسامی خداوند به ترجمه زبان ملل گوناگون توجه نمایید :

 tanrı and tanrıça (in Turkish), God and Goddess (in English), Dieu and Deesse (in French), and Gott and Göttin (in German)

هیچ کدام از اسامی بالا نمیتواند به جای اسم الله قرار بگیرد و در بین آنها تنها نامی که خداوند به عنوان اسم خاص خود برگزیده است نام زیبای الله است. به قول یکی از  بزرگان وقتی می گوییم گل رز یا گل لاله و یا گل خوشبو  به نوع خاصی از گل و یا صفت خاصی از گل اشاره کرده ایم اما وقتی تنها کلمه گل را ذکر می کنیم شامل تمام گل ها و تمام صفات گلها می شود. نام زیبای الله نیز چنین است مثلا وقتی می گوییم الرحمن فقط به صفت رحمانیت خداوند اشاره کرده ایم اما وقتی کلمه الله را می گوییم هزاران صفت خداوند بی همتا را در یک کلمه خلاصه کرده ایم.به ایات مقدس قرآن توجه نمایید:

"Allah is only One God"  (سوره النساء آیه 171)

"Verily, I am Allah: There is no god but I" (سوره طه آیه14)

و اینکه اسم مقدس Allah قابل جمع بستن نمیباشد مثلا نمیتوانیم بگوییم Allah's در حالی که خود اسم God به اندازه اسم الله یکتا و خاص نیست به عنوان مثال: Greek's  God's  // Muslim God//Hindu God  وقتی اسم God به تنهایی در جمله ای یا نوشته ای میاد از کجا میتوانیم تشخیص دهیم که منظور از خدا خدای مسلمانان است یا خدای یونان یا خدای هندوها.

بنده هیچگاه نمیخواهم استفاده از کلمه God به عنوان مترادفی برای کلمه مقدس Allah را نامناسب قلمداد کنم نه به هیچ وجه اما به نظر بنده بهتر است از کلمه God به تنهایی استفاده نشود و فقط برای کسانی که غیرمسلمان هستند و با کلمه Allah اشنا نیستند برای آنان این کلمه God بهتر میتواند خداوند را به انان بشناساند و به زبان انان اشنا تر بیاید ولی بهتر است اسم God با حرف G بزرگ به همراه صفت only و حرف معرفه The اورده شود. Allah=The only God

و در آخر از تمام زحمات پاسخ دهندگان گرامی نهایت تشکر و قدر دانی را دارم بابت وقت گرانبهایی که در اختیار ما کاربران قرار میدهند.

توسط (10.5k امتیاز)
ممنون از اینکه وقت گذاشتید و نظرتون رو به اشتراک گذاشتید. من هم صد در صد موافقم. اما چون در سوالهایی که پرسیده میشه معمولا background یا context یا متنی که پاسخ در آن استفاده خواهد شد، ذکر نمیشه، من به شخصه در پاسخ ها از کلمه God استفاده میکنم تا کاربر محترم طبق هدفشون از استفاده از اون جمله، God رو به هر شکلی که صلاح میدونن استفاده کنن. باز هم ممنون از نظرتون و سعی میکنم این مورد رو در مواردی که زمینه سوال مشخص هست، رعایت کنم. موفق باشید دوست عزیز. 

1 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (10.5k امتیاز)
انتخاب شد توسط
 
بهترین پاسخ

I'm nothing! Only God! 

I'm nothing without God. 

من بدون خدا هیچم

image

توسط (8.2k امتیاز)

PLUS(+)

As I mentioned before,You deserve it.

توسط (10.5k امتیاز)

Thank you so much. I really appreciate it. 

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Cologny 25
36.7k
Behrouz Bozorgmehr 25
304.1k
SarahShafiei 5
5

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل

40.1k پرسش

61.4k پاسخ

59.5k نظر

14.3k کاربر

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...