پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
22.4k بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (22.4k امتیاز)

سلام فرق بین دو واژه اسبق و سابق چیه؟

مثال: او مدیر اسبق این شرکت بود.

او مدیر سابق این شرکت بود.

(اگر «زبان فارسی» هم به طبقه‌بندی‌ها اضافه بشه خوبه)

توسط (22.4k امتیاز)
از هر دو دوست عزیز بابت توضیحات‌شون و مثال‌های خوب ممنونم. عالی بود.
توسط (304k امتیاز)
خواهش می کنم.

2 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (59.4k امتیاز)
اسبق اسم تفصیل عربی است که معادل صفت تفضیلی فارسی است. بنابریان اسبق به معنای سابق‌تر  است. در نتیجه، مدیر اسبق یعنی مدیر سابق‌تر، مدیری که قبل از مدیر قبلی بوده است.

با این حال، توجه داشته باشید که در خیلی از جاها اسبق را به اشتباه به جای سابق به کار می‌برند.
+2 امتیاز
توسط (304k امتیاز)
سلام - در مورد پیشنهادی که در آخر توضیحات سئوال تان نوشتید ، مدیران محترم سایت اظهار نظر خواهند نمود. اما با +1 برای اصل سئوال تان بنظر بنده علاوه بر پاسخ دوست عزیزمان آقای صالح ، یک فرق ظریف بین این دو لغت می تواند این باشد که در سابق ، ماهیت باطنی فعالیت مثلا یک شرکت می تواند به مانند قبل باشد ولی اسم رسمی آن بنا بر الزاماتی سیاسی ، فرهنگی و غیره تغییر کرده باشد (مثال شامپو جانسون که بعد از انقلاب به شامپو فیروز و در کنار آن قید "جانسون سابق" در کشور ما فعالیت می کند و یا باشگاههای پرسپولیس و استقلال که از اولی از بعد از انقلاب تا همین چند سال پیش به عنوان باشگاه پیروزی یا پرسپولیس سابق در رسانه ها نام برده می شد و ........) ؛ حال آنکه در مورد اسبق ، شخص دیگر بلحاظ ماهوی در آن وضع یا status  یا مقام قبلی نیست. مثلا جرج فورمن قهرمان اسبق دسته سنگین وزن بکس جهان یا حسین رضا زاده قهرمان اسبق دسته فوق سنگین وزنه برداری جهان که هر دوی آنها در حال حاضر در قید حیات بسر می برند ولیکن بخصوص اولی مشغول فعالیتهای کاملا متفاوت (در زمینه تجارت) می باشد.

 

 
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...