پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
1.8k بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (79 امتیاز)
کدام کلمه انگلیسی برای معنی کلمه «سرمایه» مناسب تر است؟

fund, capital یا چیزهای دیگر؟

در اینجا منظور سرمایه پولی در مسائل مالی و اقتصادی است.

 

3 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (74.1k امتیاز)
به نظر من capital اون معنی رو که می خواین رو می رسونه چون capital یعنی پولی که برای راه انداختن یک کسب و کار سرمایه گذاری می شه و برای همینه که capital investment یعنی سرمایه گذاری.  funds بیشتر معنی "وجوه" می ده و طبق تعریف دیکشنری به مقادیر پولی اشراه می کنه که برای خرج کردن در دسترسه نه پولی که لزوما به عنوان سرمایه ازش استفاده کرد البته تو بعضی ترکیبات می شه به صورت سرمایه ترجمه اش کرد مثلا company funds یعنی سرمایه های شرکت ولی برای معنایی که مد نظر شماست (سرمایه اولیه) capital مناسب تره.
+1 رای
توسط (304k امتیاز)

با سلام , با توجه به اینکه در تعریف زیر که در وبستر برای capital آمده property هم جزو اون قرار می گیره , بنظر بنده برای اون مفهوم سرمایه پولی که در توضیح سئوال تان نوشتید ,funds بهتره.

Capital
money or property, especially when it is used to start a business or to produce more wealth
 

funds [plural]
money that an organization needs or has
A sale is being held to raise funds for the school.
 
 

توسط (2.0k امتیاز)
fund معانی دیگری هم دارد، اما نه سرمایه.
توسط (304k امتیاز)
بازنگری شد توسط
بله درست می فرمایید ؛ به همین دلیل هم بنده funds را (با تعریف وبستر) در پاسخ خود قرار دادم و نه fund. در کل بنده هم کاربرد کلمه capital را بعنوان سرمایه بیشتر دیده ام ؛ ولیکن چون سئوال کننده محترم در قسمت توضیح سئوال شان بر سرمایه پولی تاکید داشتند و در تعریفی که در پاسخ خود از وبستر برای capital نقل کردم علاوه بر money از property (مثلا ملک و ...) هم جزو مصادیق سرمایه در قالب کلمه capital صحبت شده است ، من کلمه funds (به شکل جمع) را برای جنبه های پولی سرمایه مناسب تر پیشنهاد کردم و و تعریف و مثال آن از وبستر را نیز در پاسخ قرار دادم. ضمنا بهتره قبل از اینکه به پاسخی نمره منفی بدید ابتدا کامنت تان را بنویسید و پس از دریافت جواب از پاسخ دهنده نسبت به منفی دادن و یا ندادن  اقدام نمایید.
0 امتیاز
توسط (2.0k امتیاز)

سرمایه=capital

investment fund=صندوق سرمایه‌گذاری

international monetary fund=صندوق بین‌الملی پول

 

 

 

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...