پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
305 بازدید
در English to Persian توسط (22 امتیاز)

معنی جمله بالا در پاراگراف زیر:

Less intelligent animals, being unaware of the competition among their efforts, simply follow the strongest one. Because human beings are aware of the competition, in contrast, we are said to deliberate.

توسط (22 امتیاز)
خیلی ممنون دوست عزیز ، خیلی دقیق معنی کردید ، تازە از معنی این پاراگراف حالی شدم. در مورد پاراگراف هم درست حدس زدید ، این بخشی از فلسفه توماس هابز است

1 پاسخ

+1 رای
توسط

با سلام. اگه منظورتون توضیح و معنی ساختار sb be said to do sth هست، این ساختار، که یه ساختار مجهوله، و ما میتونیم هم به شکل مجهول ترجمش کنیم و هم به شکل معلوم، معنیش اینه: «گفته میشه که / اینطور گفته میشه که اینطور میگن که ...». یعنی برای اینجا میشه: «... گفته میشه که ما فکر میکنیم/تأمل میکنیم». اگه بخوایم این قسمت و این ساختار رو به شکل ساده تر بگیم، اینجور مینویسن:

... it is said that we deliberate.

.اینطور گفته میشه/اینطور میگن که ما فکر میکنیم/تأمل میکنیم

البته چون این متن تخصصی هست (با جستجویی که کردم، در حوزه فلسفه و مربوط به تفکرات و نظریات توماس هابز هست)، معنی و مفهوم دقیق بعضی از واژه ها و اصطلاحات در این پاراگراف، مثل efforts، competition، و همین deliberate، فقط با دونستن و آشنایی با کانتکست درک میشن و البته اگه دانش و آگاهی هم نسبت به موضوع باشه که عالیه برای ترجمه و اصلش هم همینه. اونوقت شاید deliberate رو طور دیگه ای ترجمه کنیم، گرچه در کل مفهومش همون فکر کردنه.

پرسشهای مرتبط

+1 رای
3 پاسخ 271 بازدید
ژولای 23, 2020 در English to Persian توسط Eve (543 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 627 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 359 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 284 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 233 بازدید
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...