پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
5.8k بازدید
در معرفی کتاب, سایت توسط (79 امتیاز)
توضیح یک: هدف من واژگان رایج در مکالمه نیست، واژگان رایج در متن است. البته یکی از اهدافم هم ریدینگ آیلتس یا تافل (آکادمیک) هست، اما هدفی عمومی تر دارم. به طور مثال بتوانم اخبار انگلیسی را بخوانم. و یک دانش عمومی برای استفاده از سایت های انگلیسی زبان پیدا کنم. 
البته هدف نهایی من خواندن متن های علوم سیاسی است، اما قبل از آنکه خواسته باشم متن های تخصصی را بخوانم، در خواندن متن های غیرتخصصی دچار مشکل هستم و دایره واژگانم بسیار محدود است.
توضیح دو: ضرورتا کتاب مورد نظرم است نه بانک های لغتی که لغت در جمله به کار نرفته است. من واژه را در متن می خواهم. در واقع بیشتر جملات را به ذهن می سپارم تا واژگان را . واحد زبانی من جمله است و واژه را در متن می آموزم.
حالا کدام یک کتاب ها، 504، 1100، وکبیولاری فور آیلتس یا تافل یا ..... را توصیه می کنید؟ کدام یک از این کتاب ها به ساختارهای زبانی رایج در متن های (نوشتاری) اخبار و سایت ها و کتاب های امروزین نزدیک تر است.
آیا می توانید در یک ارزیابی تخصصی کتاب های واژگان را با در نظر گرفتن ملاحظات یادشده اولویت بندی کنید؟
آیا تحلیلی از اهمیت هر یک از کتاب ها وجود دارد. چون من نمی توانم متن انگلیسی زبان را بخوانم ممنون می شوم اگر چنین تحلیلی وجود دارد خلاصه ای به زبان فارسی را برای ما در اینجا نشر دهید.
هزاران سپاس 

1 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (74.1k امتیاز)
سلام.

کتاب 1100 بیشتر به درد دانشجوهای زبان می خوره که قراره کنکور تخصصی زبان اون هم در سطح فوق لیسانس بدن. لغاتش چندان کاربردی نیست و خیلی به ندرت ممکنه تو متنی به اونها بربخورید. لغات 504 عمومی تر و به درد بخورتر هستند ولی از روی چند جمله ای که اینجا گذاشتید شاید بشه گفت ضرورتا جملات مثال اونها شاید خیلی کاربردی نباشه که همین موضوع به یادسپاری جملات رو ممکنه براتون مشکل کنه. نمی دونم سطح زبان عمومی تون در چه حدی هست. از روی تعدادی از سوالاتتون حدس می زنم در خوندن متون عمومی هم دچار مشکل هستید و این مشکل علاوه بر دایره محدود واژگان به خاطر تسلط کم روی گرامر هست. اصولا اگه بخواین زبان رو خوب یاد بگیرید باید از جملات ساده شروع کنید. یعنی باید جمله سازی در سطح پایه برای شما خیلی راحت باشه تا انتظار داشته باشید فهم جملات در سطح یک مقاله یا متن ادبی براتون امکان پذیر یا نسبتا ساده باشه. جملاتی که شما اینجا گذاشتید خیلی ادبی و سطح بالا هستند و به نظر نمیاد مناسب سطح فعلی شما باشند.

من کتاب هایی برای آموزش زبان از طریق متون خبری هم تالیف کردم که باز سبک کاملا متفاوتی دارند و عبارات اونها به فارسی ترجمه شده و دارای فایل های صوتی هستند ولی چون فعلا روی کتاب سطح 1 که قبلا خدمتتان معرفی کردم دارند کار می کنند باید منتظر بمونم تا کار روی اون رو تموم کنند. نام کاربری شما رو به خاطر سپردم. وقتی اون کتاب منتشر شد به شما اطلاع میدم.
توسط
+1
یعنی کتاب ۱۱۰۰ و ۵۰۴ برای بادگیری زبان به درد نمیخوره؟

نظرتون در مورد کتابهای essential grammer in use,intermediate grammer in use و advanced grammer in use برای مطالعه و تقویت گرامر رو می تونم بپرسم؟
توسط (74.1k امتیاز)
نه اینکه به درد نمی خورن بلکه شاید به درد همه نخورن. کتاب Grammar in Use جامع و بدون سطح بندی به نظر من یکی از بهترین کتاب هاست. البته اگه براتون کتاب های سطح بندی شده راحت تره متناسب با سطح خودتون تهیه کنید.
توسط (3.6k امتیاز)
+2
من نظر خودمو بگم.

به عقیده من مطالعه کتاب های لغت 1100 و 504 فقط "وقت تلف کردن" هست و کاربرد بالایی به هیچ وجه ندارند! اولا که لغت باید در قالب متن بیاد و بار ها تکرار بشه تا توی ذهنت حک بشه، این کتاب ها که به شکل فهرست یه سری لغات معرفی میکنند اصلا پیشنهاد نمیشه. نکته دیگه اینکه من خیلی خیلی کم پیش میاد لغتی از کتاب 504 رو توی فیلم ها ببینم! (با اینکه من هرشب حداقل یک تا دو فیلم میبینم!!) از Native هم که پرسیدم، باور کنید بعضی لغات 504 رو نمیدونستن! همونطور که جناب تبریزی گفتن، فقط برای عده ای خوبه وگرنه برای یادگیری "موثر" خود انگلیسی کاربرد ندارند. بنظرم اگرم میخواید کتاب مطالعه کنید، کتاب های مفهومی و عمیق تری بخونید که به دردتون بخوره.
توسط (74.1k امتیاز)
+1
با تشکر از آقای بروسلی بابت توضیخات خوبشون. دلیل ناکارآمدی کتاب های 504 و 1100 واژه اینه که این کتاب ها برای تقویت دایره لغات دانش اموزان انگلیسی زبان عمدتا در سطح دبیرستان طراحی شدن و نه برای آموزش لغات برای غیرانگلیسی زبان ها. دلیل سختی بیش از حد متون این کتاب ها هم همینه. تقریبا مثل کتاب ادبیات فارسی برای دانش آموزان ایرانی هستن. همونطور که کتاب ادبیات فارسی مدارس ما برای یه خارجی که داره فارسی یاد می گیره چندان مفید نیست این کتاب ها هم برای غیرانگلیسی زبان ها چندان مفید نیستن و بیشتر به درد دانشجوهای زبان می خورن تا از کنکورهای ارشد و دکترای زبان قبول بشن و چون خیلی کاربردی نیستن به سرعت بعد از قبولی از کنکور فراموش می شن چون به بیشتر این لغات شاید هیچ وقت برنخورید.
توسط (79 امتیاز)
سلام و هزاران سپاس از توضیحات اساتید گرامی
خب منو از ادامه یک اشتباه بزرگ بازداشتید
اما می خواهم از آقایان بروسلی و تبریزی گرامی تقاضا کنم کتاب یا کتاب های دیگری را معرفی کنند.
آیا نظرشون درباره وکبیولاری فور آلتیس یا وکبیولاری فور تافل هم همینه؟
در واقع کتابی که برای غیرانگلیسی زبان ها تدوین شده چیست؟ 
من بسیار سپاسگذارم از اطلاعاتی که در این باره به من دادید و چقدر متأسفم که این اطلاعات در کتاب های 504 و 1100 را بسیاری از ایرانیان ندارند و به مطالعه اشتباه یا نابهنگام این کتاب ها روی می آورند.
اما ممنون می شوم سرچی در این باره بفرمایید که کتاب برای زبان آموزان مبتدی به جز کتاب های ترمیک مثل تاپ ناچ، اینترچینج، و نظیر آن چیست؟

درباره سطح خودم توضیح دهم که من زبان را با کلاس های آقای میرزایی دنبال کردم ایشان کلاس هایی را برگزار می کند که جملات الگویی را به زبان فارسی و انگلیسی تکرار می کند. در واقع سبکی مشابه نصرت ولی بسیار حرفه ای تر 4 ترم است هر ترم حدود 16 جلسه که در حال به پایان بردن ترم سه آن هستم که تقریبا گرامر یعنی زمان ها را کامل می کند. 
 من از طریق اپلیکیشن از ایشان زبان را می آموزم
https://t.me/eteachlink

این کانال ایشان است پیشنهاد می کنم جناب تبریزی گرامی به جای کتاب به تولید چنین اپلیکیشنی روی بیاورند. بسیار کاربردی تر است.
https://cafebazaar.ir/app/ir.ratinapps.sentences900

https://cafebazaar.ir/app/com.example.nohsadjomleyeporkarbord

این هم دوتا لینک که کتاب های نهصد جمله پرکاربرد انگلیسی را تبدیل به اپلیکیشن کرده اند.
این دو اپلیکیشن هم می توانند الگویی دیگر برای تولید اپلیکیشن آقای تبریزی گرامی واقع شوند.
اما این الگوی نرم افزار ایتیچ آقای میرزایی که با یک تیک جمله فارسی می آد و با تیک بعدی جمله انگلیسی بسیار کاربردی تر و موثر تر است.(نصب کنید و تجربه کنید جلسه یک آن رایگانه)

کتابی هم آقای احمد عابدینی منتشر کرده انتشارات هدف نوین که باز جملات الگویی را ارائه می کند.
من عاشق این سبک هستم و به همین دلیل به شدت منتظر دریافت کتاب آقای میرزایی عزیز هستم.
مطلب خیلی طولانی شد ببخشید.

اما ممنون می شوم باز هم زحمت بکشید منبع لغت به من معرفی کنید.
من منبعی می خواهم که بتوانم روی جملات آن هم حساب کنم. واژگانی در متن برای یک نوآموز زبان که تا حدودی با گرامر آشناست.

ممنون می شوم نظرتون رو درباره اسنشیال وردز فور تافل و وکبیولاری فور ایلتس رو هم  بدهید.
توسط (74.1k امتیاز)
کتاب های آموزشگاهی مثل interchange و headway هم برای تقویت لغت خوبن. یک کتابی هم هست به اسم Mosaic که ما در دوران دانشگاه می خوندیم البته سطح این کتاب خیلی بالاست و احتمالا به درد شما نخوره. کتاب Oxford Vocabulary Word Skills هم هست که در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته موجوده. در مورد پیشنهاد شما هم قبلا به این موضوع فکر کرده بودم ولی به دلیل نداشتن مهارت تولید اپلیکیشن تصمیم گرفتم مطالب رو به صورت کتاب منتشر کنم. البته کتاب و اپلیکیشن هر کدوم مزایای خاص خودشون رو دارن و نمی شه گفت این خوبه و اون یکی نه. مطمئنا سبک اموزش تمام نکات لغوی یا گرامری یک متن خاص که در این کتاب ها پیاده شده در هیچ کتاب و اپلیکیشن دیگری تا حالا پیاده نشده. این کتاب ها مختص فارسی زبان ها نوشته شده یعنی به طور اختصاصی به اشتباهات رایجی که یک فارسی زبان موقع جمله سازی ممکنه مرتکب بشه اشاره شده.
توسط (79 امتیاز)
بازنگری شد توسط
سلام مجدد جناب آقای تبریزی گرامی

1- کتاب شما کی منتشر می شه؟

2- من هنوز سردرگم هستم که از چه کتابی برای افزایش دایره واژگان استفاده کنم. کتاب هایی مثل اینترچینج، هد وی ، تاپ ناچ و نظیر آن ها دم دستم هستند. تاپ ناچ را الان دارم مرور می کنم. اما من بیشتر نیازمند واژگانی هستم که برای مطالعات آکادمیک کمکم کنند. من باید متن های public policy را بخوانم و چنین متن هایی درباره هر سیاستی اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، و ... می تونن باشند. 
برای مطالعات آکادمیک و فراتر از مطالعات روزمره چه پیشنهادی دارید؟ آیا 504 و 1100 در این باره هم انتخاب خوبی نیستند؟ 

3- ممنون می شوم نظرتون رو درباره اسنشیال وردز فور تافل و وکبیولاری فور ایلتس رو هم  بدهید.

4- آیا منبعی که واژگان پرتکرار در متن های آکادمیک یا متن های خبری را ارائه داده باشد (و واژگان در درون متن و جمله آمده باشند) وجود دارد؟
توسط (74.1k امتیاز)
1. اولین کتاب من بیشتر هدفش تمرین جمله سازی طبیعی و صحیح هست. همون طور که قبلا تاکید کردم جلد اول از سطح صفر شروع می شه یعنی در دروس اول جملات بسیار ساده و ابتدایی آموزش داده می شه. لغاتش جزو همان 1000 لغت پایه هست. اگر همه چیز خوب پیش بره و ویروس کرونا وزارت خانه ارشاد رو به تعطیلی نکشونه احتمالا ظرف سه ماه آینده منتشر می شه. البته اگر منظورتون اونی هست که براساس اخباره بستگی داره به اینکه اول جلد دوم این کتاب رو تحویل ناشر بدم یا جلد اول کتاب پیشرفته اخبار رو که کامل شده. می تونه بین 6 تا 9 ماه طول بکشه. البته شاید زودتر. با توجه به اینکه کتاب از طرف من کامل و ویرایش شده بیشتر بستگی به سرعت عملکرد ناشر در انجام مراحل ویراستاری، صفحه بندی و بررسی وزارت ارشاد و طی مراحل قانونی مربوط به چاپ کتاب داره.

2. پیشنهاد می کنم نگاهی به کتاب های سری Oxford Word Skills بندازید و ببینید کدوم سطحش مناسب سطح شماست. مقدماتی، متوسط یا پیشرفته. در کنارش مطالعه کتاب بنفش رنگ Grammar in Use رو توصیه می کنم.

3. متاسفانه با اون کتاب ها آشنا نیستم.

4. لغات آکادمیک رو با خوندن کتاب زبان تخصصی و مقالات مربوط به رشته خودتون می تونید یاد بگیرید. بهترین روش هم همین هست.

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...