پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
1.9k بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (1.8k امتیاز)
سلام دوستان ، نمیدونم با آقای جاوید آشنا هستید یا خیر، آقایجاوید مرد حافظه ایران و مدرس زبان، نظرتون در مورد روش تدریس زبان آقای جاوید رو میتونم بپرسم،ممنوم میشک استاید زبان و زبان آموزان سایت نظرشون رو در این خصوص بفرمایند، چنانچه با ایشون اشنا نیستید چند کلیپ به رایگان از ایشون هست برای دانلود
توسط

نظر شخصیم را خدمتتان عرض میکنم: من این آقا را نمی شناسم. از آنجاییکه هر استادی روش تدریس مخصوص خود را دارد و سطح دانش هر استادی فرق میکند، نمی توان با اطمینان کامل درباره اساتید نظر قطعی داد.

برای مثال ممکن است یک استادی از سطح دانش بالایی برخوردار باشد اما فن بیان ضعیفی داشته باشد یا نتواند در جمع بندی مطالب برای آموزش دادن درست عمل کند.

زبان انگلیسی یک علم روز افزون میباشد. هر روزی که باسواد میشوید از فردای آنروز بیسواد خواهید شد.

چرا؟

برای اینکه «دانش» یک علم لایتناهی میباشد.

روش تدریس ها مدرن تر میشوند. عقیده ها و باور ها مدرن تر میشوند.

توسط

یک مثال از رشته باستان شناسی میزنم:

یک Archaeologist با رفتن به دانشگاه و موزه های باستانی، یک Archaeologist واقعی نمی شود؛ بلکه بایستی وارد Natural environment شود و Jeopardize his/her life تا بتواند Buried Artifacts & Treasures را Discovery کند.

داشتن «دانش بالا» کافی نیست بلکه در «عمل» بایستی پیاده سازی شود تا نتیجه مطلوبی ارائه دهد.

توسط (1.8k امتیاز)
+مچکرم

2 پاسخ

+1 رای
توسط (1.5k امتیاز)
سلام...روش حفظ لغات ایشون رو بررسی کردم..ظاهرا بر پایه انطباق واژگان بر واژگان آشنای فارسی هست.. میتونه روش کمک کننده ای باشه ولی دقت کنید: اولا واژگان بخشی ناچیزی از یادگیری زبان رو تشکیل میده. همونطور که آجر بخشی مهم ولی کوچکی از ساختمان سازی هست. ساختمان سازی با خالی کردن چند ماشین آجر تموم نمیشه. ثانیا روش مذکور مصداق ضرب المثل هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک هست. انطباق واژه خارجی بر واژه فارسی شاید کمک کنه ولی اگر خود فارسی رو فراموش کنیم چی؟؟؟!! این روش رو سی دی های نصرت نه منحصرا برای زبان بلکه برای سایر حوزه ها هم قبلا تدریس میکرد. برای یاد گیری زبان نیاز به تکرار و تمرین بسیار زیاد هست و راه میانبری وجود نداره.آمپول یا کپسول زبان هم نداریم. تنها راه تمرین تمرین و تمرینه. به نظر بنده برخی با تبلیغات و استفاده از پرستیژ سعی در جذب شاگرد دارند.بنده خودم شخصا کمتر از چهار ترم کلاس زبان رفتم ولی تقریبا هیچی از کلاس یاد نگرفتم . از کلاسهای دانشگاه هم فقط دو دوره تاپ ناچ و یه دوره گرامر آندرستندیگ به دردم خورد و مابقی فقط به درد پاس کردن میخوردند. هر چی از زبان بلدم رو مدیون خودآموزی شخصی بوده. معتقدم زبان نیاز به مکاشفه شخصی داره بیشتر تا آموزش. زبان رو به معنای واقعی نمیشه تدریس کرد اگر کسی هم بلد شده از تلاش خودش بوده. گول تبلیغات رو نخورید و پول و هزینه تون رو هدر ندید. با کمترین هزینه  میشه بالاترین راندمان آموزشی رو کسب کرد. به کلاس های زبان مراجعه کنید و ببینید که افراد بعد از چندین و چند سال  که پول بی زبون رو ریختن به حساب آموزشگاه ها هنوز لنگ لنگان میرن جلو و آخرشم اونطور که باید بشن نمیشن.
توسط (1.8k امتیاز)
مچکرم
+1 رای
توسط (74.1k امتیاز)
به نظر من روش تدریس تاثیر چندانی روی یادگیری زبان نداره. او چیزی که مهمه اینه که یک منبعی رو که مطالب رو خوب توضیح داده تهیه کنید و مطالبش رو تمرین و تکرار کنید. استفاده از منابع متنوع هم باعث یادگیری عمیق تر می شه و البته همه این کارها بی فایده است اگر کسی از زبان در عمل استفاده نکنه. زبان یک چیز انتزاعی نیست که کسی یاد بگیره و دیگه کاری به کارش نداشته باشه بلکه باید در جنبه های مختلف زندگی مثلا خوندن کتاب و مطالب ، دیدن فیلم ها و گوش دادن به آهنگ های انگلیسی و ... از اون در عمل استفاده کرد. اگر کسی این کار رو نکنه مثل اینه که بره کلاس آموزش رانندگی و طرز روندن ماشین و قوانین رانندگی رو بهش یاد بدن ولی اصلا ماشین نرونه. در این صورت هیچ وقت نمی تونه ماشین برونه هرچقدر هم که اون مطالب رو براش خوب توضیح داده باشن. زبان یک محتوا برای حفظ کردن نیست بلکه یک مهارته مثل مهارت رانندگی البته بی نهایت بار پیچیده تر از اون یا هر مهارت دیگه ای و البته قسمت های مختلفی داره. همونطور که شاید شما بلد باشید کلاچ بگیرید ولی بلد نباشید پارک دوبل کنیدف زبان هم قسمت های مختلفی داره که باید روز هر کدوم از این قسمت ها بطور جداگانه کار کرد. گرامر، لغت، تلفظ، کالوکیشن ها، اصطلاح، چهار مهارت زبانی، ترجمه از انگلیسی به فارسی و بالعکس و ...
توسط (1.8k امتیاز)
+  مچکرم

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...