پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
223 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (6.8k امتیاز)
بازنگری شد توسط
سلام و خسته نباشید خدمت اساتید عزیز

من الان 19 سالمه و ترم یک ادبیات انگلیسی هستم میتونم بگم که تقریبا یک ساله که میخوام از لهجه امریکن به بریتیش کوچ کنم! (واقعا این لهجه رو دوست دارم نمیدونم چرا درونم یه چیزی میگه که  واقعا تو این لهجه میدرخشی با اینکه بعضی معلمام گفتن امریکنت که خوووبه (واقعا هم میگن لهجه ام توی امریکن خیلی روان هست )اما چیکار کنم به دلم افتاده که برم بریتیش و دارم روش کار میکنم اما سرعت خواندنم نسبت به امریکن کم شده ولی ان شاءا... خوب میشه .  

حتما اینو میدونین که اکثریت دانشجو ها سعی میکنن که تدریس رو بصورت پاره وقت از دوران دانشگاه آغاز کنن .

حالا سوالم اینه : با توجه به اینکه امریکن خیلی worldwide هستش  و بیش از80درصدزبان آموزان و حتی اساتید کلا امریکن صحبت میکنن آیا تدریس با لهجه بریتیش به نوآموزان (مثلا از الفبا تا elementry ) لطمه وارد میکنه ؟

مثالم بزنم : من بریتیشم به نوآموز میگم بعد من تکرار کن water / chair/dance (با لهجه بریتیشم)و... و زبان آموزهم فکر میکنه که آره دیگه همینطوره درحالیکه نمیدونه من بریتیشم و ممکنه با زیاد تدریس کردن من به اون نوآموز در طول ترم ها لطمه بزنم ... با توجه به اینکه احتمال اینکه تیچر بعدیش امریکن باشه زیاده و احتمال تداخل تلفظ ها هست .

آیا بخاطر این موضوع بریتیش رو ول کنم ؟:(    (خیییییلی دوست دارم بریتیشو)

نظرتون چیه ؟ از تجربه هاتون بگین لطفا ؟

ممنون !

1 پاسخ

+1 رای
توسط (36.7k امتیاز)
سلام، و پیروز باشید. آیا با داشتن لهجه‌ی انگلیسی بریتانیا لهجه‌ی آمریکایی را فراموش خواهید کرد (یا کرده‌اید)؟ اگر نه، هر دو را با شاگرد کار کنید. و اگر چنان‌چه آری، شما همان لهجه‌‌ای را که دوست دارید خوب به شاگرد یاد بدهید. به نظرم همین خودش گام بزرگی‌ست و نیز زیرسازی درستی‌ست برای هر تحولی که شاگرد بعدها خودش در پی‌اش باشد.
توسط (6.8k امتیاز)
بازنگری شد توسط
سپاس از اظهار نظرتان دوست عزیز
بله تقریبا به آن حد رسیدم که به تمایز دو لهجه پی ببرم و اگر جایی گفتند اینرا امریکن یا بریتیش بخوان میتوانم انجامش دهم ولی من زیاد فکر کردم در سطوح بالاتر که زبان آموز به تمایز دو لهجه پی برده بسیار راحتتر خواهم بود فقط در این سطوح پایین در آموزش به نوآموزان باید کمی مراعات کنم ...

ممنون!

پرسشهای مرتبط

+4 امتیاز
3 پاسخ 2.7k بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 261 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 683 بازدید
ژانویه 29, 2015 در پیشنهاد و همفکری توسط sara0 (677 امتیاز)
+2 امتیاز
1 پاسخ 1.3k بازدید
+1 رای
3 پاسخ 402 بازدید
نوامبر 15, 2019 در پیشنهاد و همفکری توسط Wealthy (9 امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...