پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
564 بازدید
در فارسی به انگلیسی توسط (6 امتیاز)
من میخوام در مورد دوران تحصیل صحبت کنم و توضیحاتی در مورد دوران ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان بدم

دوره راهنمایی ندارن خارجیا! 

1 پاسخ

+2 امتیاز
توسط (28.1k امتیاز)
بستگی داره درمورد نظام آموزشی بریتانیا بنویسی یا آمریکا. باز تو خود همین دو تا، از شهر تا شهر ممکنه سیستم آموزشی فرق کنه.

تو بریتانیا، از پنج سالگی تا یازده سالگی رو می‌گن primary school (که خودش شامل دو تا key stage می‌شه، پنج تا هفت سالگی key stage1 و هفت تا یازده سالگی هم key stage2 می‌شه). و یازده سالگی تا 16 سالگی می‌شه secondary school (که از یازده تا چهارده سالگی می‌شه key stage 3 و از چهارده تا شونزده سالگی می‌شه key stage 4). گذروندن این سال‌های تحصیلی توی بریتانیا اجباریه، از اینجا به بعد دیگه اختیاری هست. از 16 تا 18 سالگی هم یه دوره اختیاری هست به اسم further education. بعدش دیگه می‌شه دانشگاه و higher education. 

. توی امریکا از مهدکودک تا کلاس پنجم می‌گن elementary school، از کلاس شیشم تا هشتم می‌گن middle school و از نهم تا دوازدهم هم می‌گن high school. حالا در بعضی مناطق، تا کلاس شیشم elementary school حساب می‌شه و برای کلاس هفتم و هشتم می‌گن junior highschool و برای کلاس نهم تا دوازدهم می‌گن senior high schools. 
توسط (505 امتیاز)
Nice answer +1
توسط (6 امتیاز)
ممنون ، خیلی کامل بود

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...