پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
345 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (160 امتیاز)
در دایره‌المعارف ویکیپیدیا، وقتی در صفحه مربوط به سرقفلی به زبان انگلیسی آن رجوع میکنیم، عبارت Goodwill را نوشته ولی با توضیحات آن به نظر می‌رسد که مفهوم آن دو با هم متفاوت است. اینطور نیست؟
توسط (304k امتیاز)
+1

با سلام، در کانتکست های مالی/حسابداری و از این قبیل، علاوه بر معادل سرقفلی، این کلمه انگلیسی به مفهوم دارایی نامشهود (مانند اعتبار تجاری، تعداد مشتریان وفادار و دائمی و غیره) یک بنگاه یا موسسه تجاری و یا یک فروشگاه نیز تلقی می شود.

ضمناً با توجه وجود یک پست سئوال قبلی مشابه طی لینک زیر در این سایت، برای اینکه این پست سئوال شما بدلیل تکراری و یا مشابه سئوال قبلی بودن مشمول بسته و حذف شدن نگردد، بهتر بود این مطلب مورد سئوال تان را در آنجا و در قالب یک پست نظر مطرح می فرمودید.

https://chimigan.com/132011/

توسط (160 امتیاز)
ممنون جناب بزرگمهر از پاسخ شما، ولی اینطور که از پاسخ شما به نظر می‌رسد در خرید و فروش یک مغازه در کشوری دیگر از ایران مالکیتی علاوه بر مالکیت فیزیکی مغازه تعریف شده و آن هم مالکیت سرقفلی آن است. 
توسط (304k امتیاز)
خواهش می کنم. بله درسته. این مطلب هم در ایران و هم در خارج از کشور صادق است. البته در خارج از کشور مبحثی تحت عنوان ارزش یا امتیاز برند هم مطرح است که طی چند سال اخیر در ایران هم نضج گرفته که بهرحال اون عنوان شیک و امروزی نیز در همون مقوله خودمانی سرقفلی می گنجد.

ضمناً هم در ایران و هم در خارج، جدای از اون موارد دارایی ها یا مالکیت غیر فیزیکی و امتیاز برند و غیره که به آنها اشاره شد، یک مطلبی تحت عنوان موقعیت مکانی یک مغازه یا فروشگاه و حتی یک دکه در یک منطقه معروف و یا پر تردد مطرح است که آن هم (بخصوص در کشور ما) جزو اجزای مبحث سرقفلی بشمار می رود که فکر کنم مثالهای این مورد آخری را خودتان بخوبی می دانید.

لطفا جهت درج پاسخ ، وارد شوید ویا ثبت نام نمایید.

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Cologny 25
36.6k
Behrouz Bozorgmehr 15
304.1k
Ali.D 5
5

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل

40.1k پرسش

61.4k پاسخ

59.5k نظر

14.3k کاربر

پرسشهای دیگر

+1 رای, 1 پاسخ
+1 رای, +3 پاسخ
1 پاسخ
+4 امتیاز, +4 پاسخ
+2 پاسخ
-1 رای, 1 پاسخ
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...