پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+4 امتیاز
7.0k بازدید
در معرفی کتاب, سایت توسط (2.4k امتیاز)
بازنگری شد توسط

 

One-click popup dictionary

پیشگفتار

با سلام. دیکشنری بابیلون رو که همه میشناسین و نیاز به معرفی نداره. البته بابیلون به دلیل مشکل در تشخیص کلمات و مشکل کرک و ... با وجود دیتابیس فوق العاده فارسی و انگلیسی و... دردسرسازه.  این دیکشنری ها جایگزین و یا حتی مکمل خوبی برای بابیلون هستن. برخی نسخه موبایل و ... هم دارن که تو سایت سازنده و یا سایت های دانلود پیدا میشن. لطفا، تجربه و یا نظر خوتون در مورد دیکشنریها رو برای سایرین بنویسین. اگر دیکشنری دیگری سراغ دارین رو بصورت جواب پست کنین.

مهم: برای نمایش دیکشنری ها، بر روی نمایش ... نظر آخر در زیر همین پست کلیک کنید( پست ها مخفی شده اند).

دلیل پست کردن به این شکل: علیرغم تلاش مدیر سایت پست کل متن به صورت یکجا به علت محدودیت "تعداد حروف "امکان نداشت.

 

توسط (2.4k امتیاز)

 WordWeb

 ( خودم نسخه رایگان رو ویندوز دارم و تستش کردم. خوبه, ولی نسخه رایگان فقط یک دیکشنری اون هم خود ورد وب آفلاین هست و چند دیکشنری آنلاین. البته کرک شدش (نسخه حرفه ای) که امکانات بیشتری داره از جمله تعداد زیادی از دیکشنری های معروف مثل آکسفورد و خود وورد وب پیشرفته و ... رو در سایت های دانلود میتونین پیدا کنین. قدرت تشخیص کلمات خوبه و مثل بابیلون ضعیف نیست. البته دیکشنری فارسی براش ندیدم.  تلفظ هاش بد نیست اما کامل هم نیست و نیاز داره که تلفظ روش نصب بشه. البته میشه ار  Ivona و امثالش هم بهره گرفت به شرط اینکه در کنترول پنل در قسمت Text to Speech  روی IVONA تنظیمش کنید. در هنگام نمایش معنی میتونید در زیر پنجرش کلی مترادف و متضاد و کلمات هم خانواده ببینید که طبقه بندی شده هستن. خوبیش اینه که فقط با یک کلیک روی کلمه معنی رو میده مثلا فقط کلید وسط موس)

http://wordweb.info/

توسط (2.4k امتیاز)

Lingoes

نرم‌افزار Lingoes 2.9.2 مانند بابیلون به عنوان یک میزبان دیکشنری‌های مختلف است ولی فقط دیکشنری‌های با فرمت خاص خود را پشتیبانی می‌کند. البته تنوع و تعداد دیکشنری‌های ساخته‌شده برای این برنامه به گستردگی دیکشنری‌های بابیلون نیست و حدودا 10 دیکشنری انگلیسی دارد از جمله لانگمن و وبستر و آکسفورد. مک میلان و ورد نت و ... . برای زبان فارسی سه دیکشنری برای این برنامه وجود  داره که البته خودتون بهتر میدونین که کلا دیکشنری های فارسی ضعیفن. البته قدرتمند ترین دیکشنری فارسی موجود همون آریان پور 6 جلدی هست که فقط برای بابیلونه فعلا و متاسفانه برای لینگوز موجود نیست. قدرت تشخیص کلمات عالیه و امکاناتش نسبت به Wordweb  بیشتره و کاملا رایگانه. دیکشنری فارسی هم داره راحت میشه با صدای انسانی ویندوز مثل Ivona  تطبیقش داد یا حتی صداهای خود دیکشنری از جمله وبستر و لانگمن رو دانلود کرد و نصب کرد. تنظیمات کلیک زیادی داره . از جمله تک کلیک مثلا کلید وسط موس. حتی اگه خواستین میتونین فقط نشانگر موس رو روی کلمه قرار بدین و پس از یک ثانیه معنی رو بهتون بده و حتی همزمان تلفظش رو هم بشنوین! )

    http://www.lingoes.net/

 

توسط (2.4k امتیاز)

 

GoldenDict

 

یک مترجم می باشد که به شما اجازه جستجوی سریع و آسان یک کلمه را امکان پذیر می سازد. این مترجم جایگزین مناسبی برای دایرالمعارف های آنلاین مانند wikipedia و دیگر منابع می باشد. یکی از قابلیت های مهم این نرم افزار پشتیبانی از فرمت فایل های دیکشنری Babylon ,StarDict ,Dictd ,ABBYY Lingvo ,.. میباشد. همچنین GoldenDict یك دیكشنری رایگان و متن باز OpenSourse می باشد. (من خودم ازش استفاه کردم ولی بعد از مدتی حذفش کردم. به خاطر اینکه نمیشد با کلید وسط موس رو کلمات کلیک کنی و باید حتما یه کلید از کیبورد مثل Ctrl  یا Alt رو همزمان با کلیک میگرفتی. با دیکشنری های بابیلون با فرمت .bdc سازگاری نداره ولی .bgl  رو پشتیبانی میکنه).

http://goldendict.org

توسط (2.4k امتیاز)

 

TheSage

(ازش استفاده کردم ولی کلا راضی نبودم. 210 هزار کلمه و توضیح. 50 هزار مثال و 70 هزار فونتیک. باوجود این همه دیکشنری دیگه نیازی بهش نداشتم ولی یه کم متفاوت تر بود ، سبک بود و سریع. البته بگم توی سایت اصلی نسخه جدیدش رو فقط زمانی قابل دانلوده که donor باشین , ولی نسخه قبلش برای دانلود دردسترسه. تنظیمات بسیار زیادی داره. امکانات عجیبی داره مثل جستجوی لغت براساس فونتیک یا آوا نگاری که باید فونت مخصوصشون از وبسایت دیکشنری نصب بشه ؛ این امکان شبیه یکی از امکانات لانگمن کانتمپریری هست. معنی لغات و مترادف و مثال ها بصورت نمودار درختی مشاهده میشه. کلا تنوع امکانات این دیکشنری در هیچ دیکشنری دیگه ای پیدا نمیشه. متاسفانه تلفظ صوتی اختصاصی نداره و از خود صدای ویندوز بهره میگیره ولی من خودم از IVONA استفاده میکنم. متاسفانه برای کلیک روی کلمات باید کلید ترکیبی  استفاده کرد مثلا : کلید وسط موس + Ctrl و تک کلیده نیست)

http://www.sequencepublishing.com/thesage.html سایت رسمی

http://download.cnet.com/TheSage-English-Dictionary-and-Thesaurus/3000-2279_4-10417406.html

 

توسط (2.4k امتیاز)

 

StarDict

 

 StarDict یک دیکشنری رایگان و متن باز است که دارای لغت نامه های کاملی نیز می باشد و می تواند جایگزین مناسبی برای دیکشنری بابیلون باشد. یکی از قابلیت های کلیدی این دیکشنری این است که اگر تنها چند ثانیه نشانگر موس را بر روی لغات نگه دارید، معنی لغات برای شما نمایش داده می شود. پخش تلفظ لغات نیز در این دیکشنری فراهم شده است و دارای تلفظ انسانی بیش از 21000 لغت است. جالب است بدانید که اکثر لغت نامه های معروف بابیلون برای دیکشنری استاردیک نیز موجود می باشد. همچنین لغت نامه های این دیکشنری در ویندوز، لینوکس وموبایل یکسان هستند.

(ازش استفاده نکردم و نظری ندارم تو تمام سایت های دانلود ایرانی و خارجی وجود داره. ولی دیتابیس خوبی داره و همچنین فایل صوتی هم داره. قسمت دانلود در سایت رسمی به دلیل تحریم کشور ایران قابل دسترسی نیست. از سایت های داخلی دانلود کنین. با دیکشنری های بابیلون با فرمت .bdc سازگاری نداره ولی .bgl  رو پشتیبانی میکنه)

http://www.stardict.org/ سایت رسمی

http://p30download.com/fa/entry/53246/ مجموع تمام دیکشنری های قابل استفاده به همراه صدا

 

توسط (2.4k امتیاز)

 

QStarDict

(سازندش میگه از لحاظ ظاهری کپی StarDict زدتش حتی از دیتابیسش استفاده میکنه . ولی من تستش نکردم. میگه مثل استاردیکت رایگانه)

    http://qstardict.ylsoftware.com/index.php سایت رسمی

 

Linguatic

(تست نکردم ولی تو سایتش زده فقط دو دیکشنری انگلیسی به انگلیسی داره. "ورد نت" و خود "لینگواتیک" و بقیه آلمانی و ترکی هستن. برای کلیک بر روی کلمات باز باید کلیدی ترکیبی استفاده کرد مثل راست کلیک + Ctrl. تلفظ مستقل از ویندوز هم نداره)

http://www.linguatic.com/en-GB/Home.aspx

 

توسط (1.8k امتیاز)

Thank you dear karbarghadimi,

Unfortunately we ran into lots of issues when we increased it to that limit. Thank you for your understanding and your helpful contributions
.

توسط (2.4k امتیاز)

نرم افزارهای دیکشنری ساخت داخل" کپی خارج" شبیه به بابیلون که قابلیت شکار متن دارن (که رایگان هم نیستند و متاسفانه شرکت پاردیک خدمات پس از فروش خوبی هم ارایه نمیده ولی از شرکت تکتاز که گرافیک نرم افزارش خیلی بده خبر ندارم) هم پا به عرصه گذاشتن. مثل :

Pardic

Taktaz

توسط
GoldenDict جایگزین ویکی‌پدیا نمی‌شه. بلکه وقتی دنبال کلمه‌ای هستید براتون اون رو توی ویکی‌پدیا هم جست‌وجو می‌کنه
توسط (2.4k امتیاز)
شما میتونین دایره المعارف های Britannica و Wikipedia و Columbia Encyclopedia که هر سه آفلاین موجودند رو بر روی GoldenDict و چند تا دیگه از دیکشنری ها رو نصب کنین. من خودم دارمشون. حتی Urban Dictionary هم آفلاینش موجوده. دایره المعارف دیگه هم وجود داره.

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (2.3k امتیاز)

Hello

This one is ok too:

دیکشنری ایستگاه، جهت سهولت ترجمه متون انگلیسی در ویندوز طراحی شده. مهمترین مزیت این دیکشنری، ترجمه کلمات انگلیسی در کلیه برنامه های ویندوز است. این بدان معنی است که لازم نیست شما برای دانستن معنی یک لغت، آنرا تایپ کنید. بلکه کافیست کلمه مورد نظر خود را توسط ماوس، انتخاب کنید و سپس با زدن کلیدهای (CTRL+Q) و یا (CTRL+F12) دیکشنری فعال شده و معنی کلمه را، به شما نشان می دهد. بدیهی است که این برنامه نزدیک ترین کلمه، به کلمه مورد نظر شما را در فرهنگ لغات جستجو می کند. در صورت لزوم می توانید کلیه کلمه های قبل و بعد را در دیکشنری جستجو کنید.

image

To download:

http://www.istgah.com/content/view/sel_325/id_23/

پیش توسط
+1
سلام. مدتها به دنبال جایگزین بابیلون بودم و هستم. تا الآن بهتر از Goldendict پیدا نکردم. مجموعه ای از گلاسوری های بابیلون (Blg) رو همراه با گلاسوری های مخصوص گولدن دیکت در یک فولدر جمع آوری کنید. هر بار کافیه داخل تنظیمات برنامه این فولدر رو انتخاب و اسکن کنید تا وارد برنامه بشن. 

شورت کاتش هم خیلی خوبه. Ctrl +c (دو بار) چون اگر داخل نرم افزار پیدا نکردید همون لحظه میتونید داخل مرورگر paste کنید و در وب به دنبال معنی اون واژه بگردید. 

 

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ 387 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 480 بازدید
+3 امتیاز
0 پاسخ 3.8k بازدید
+1 رای
1 پاسخ 50.9k بازدید
آگوست 6, 2018 در معرفی کتاب, سایت توسط niknik (573 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 29.1k بازدید
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...