پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
305 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (9 امتیاز)
یعنی مثلا یه لغت دارم: 4 تا معنی داره 

حالت اسم ، فعل و قید داره و

تازه کلی توضیحات دیگه که تو دیکشنری ها هست میخوام بدونم وقتی با این لغت روبرو میشی چطور حفظش می کنی همه معنی ها و حالتا و توضیحاتش رو یکجا یاد بگیرم یا... یا چی؟

یا مثلا اینکه چطور وارد فلش کارت کنم؟

خیلی خیلی مهمه لطفا نظر بدید
توسط (304k امتیاز)
+1
سلام - پیشنهاد بنده این است که نقش ها یا function های لغات را که در جلو یا زیر آنها در دیکشنری ها نوشته و شرح داده شده مطالعه و به مثالهایی هم که برای هر حالت نوشته شده توجه و در صورت لزوم تا یه مدت آنها را حفظ و برای خودتان بازگویی یا بازنویسی کنید تا بتدریج ملکه ی ذهنتان شود. همچنین وقتی فیلم بزبان اصلی می بینید مثلا در حد توانتان (و نه اینکه کار را برای خود سخت و آذار دهنده کنید) به لغات و جملات و اینکه در چه موقعیتی گفته می شوند توجه کنید و بعد رد بعضی از آنها را در دیکشنری از لحاظ فعل یا اسم یا صفت و غیره بودن آنها بگیرید. البته سایر دوستان هم راهنمایی های بیشتر و بهتری را در این سایت به شما ارایه خواهند کرد.

1 پاسخ

+1 رای
توسط (68.6k امتیاز)
بازنگری شد توسط
البته حفظ تمام معنی های واژه نامه ای مربوط به یک واژه خیلی ایده آل است اما اغلب غیر ممکن است. یک زبان آموز باید واژگان را در متن های عمومی یا کتابهای آموزشی زبان بیابد و عجالتا معنای آن واژه در آن متن را فرا بگیرد. پس از آن می تواند با کمک واژه نامه، نقش های دیگر آن واژه را که مرتبط با همان معنی هستند یاد بگیرد. یادگیری معنی واژگان هم باید حتما با مثال همراه باشد تا چگونگی کاربرد آن در جمله و  احتمالا واژگانی که با آن هم آیی دارند مشخص باشد. با گسترش دامنه واژگان و آشنایی بیشتر با متنهای مختلف، می تواند به تدریج به معانی دیگر آن واژه نیز بپردازد.

فلش کارت: یک سمت، خود واژه و نقش گرامری آن و احیانا نقشهای مختلف دستوری آن، و در سوی دیگر، معنی اصلی فارسی یا انگلیسی همراه با یک یا چند مثال انگلیسی.

برای اطلاعات بیشتر جستجو کنید: استراتژی های (راهبردهای) یادگیری لغات/کلمات
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...