پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
561 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (28.8k امتیاز)
سوالی که ذهنمو درگیر کرده اینه که من بعضی کلمات رو بریتیش و بقیه رو آمریکن تلفظ میکنم . اولا آماری چیزی هست که این رفتار رو بررسی کرده باشه و چقدر شایعه در غیر انگلیسی زبان های دنیا ؟

دوما برای امتحانات تافل و ... جابهجا بکار بردن این تلفظ ها باعث کسر نمره میشه ؟

سوما گاهی بعضی کلمات خیلی باعث حساسیت میشند : مثلا آمریکن ها به Mobile میگند "موبیل" . حالا اگه اینو در جمع های دوستانه بکارببرید گاهی به بی اطلاعی شما تعبیر میشه . راه کاری دارید ؟

1 پاسخ

+3 امتیاز
توسط (304k امتیاز)
بازنگری شد توسط
1 - سعی بفرمایید (البته نه اینکه خودتان را معذب کنید) با هر دو تلفظ آشنایی پیدا کنید و بتدریج مثلا یکی را در اولویت کاربردی قرار دهید. آماری در اختیار ندارم ولیکن طبیعی است که چنین حالت دو گانه ای برای سایر غیر انگلیسی زبان های دنیا هم وجود داشته باشد که عواملی از قبیل کشور / محل و سیستم آموزش زبان جاری در مرکز زبان و نیز مدرسان مربوطه بر روند این جریان تاثیرگذاری دارند.

2- در مورد کسر نمره در تافل بابت جابجا تلفظ کردن , اطمینان ندارم - دوستان بیشتر راهنمایی خواهند کرد.

3 - بهر حال تا آنجا که بنده با native ها سر و کار داشته و دارم آنها منطقی تر از این حرف ها هستند. مضافاً اینکه پس اگر یک انگلیسی برود در آمریکا و یا بالعکس که طبیعتاً تلفظ خودشان را خواهند داشت تکلیف چه خواهد بود؟ آیا از هم ناراحت می شوند و یا حمل بر بی اطلاعی هم دیگر و یا حتی حمل بر بی اطلاعی (با بار منفی این کلمه)  سایر غیر انگلیسی زبانان خواهند کرد؟ مسلماً خیر. لذا مهم این است که چه در تلفظ آمریکایی و چه در تلفظ  انگلیسی ما کلمه را درست تلفظ کنیم. مثلاً همکار دکترای حقوق گرفته ای داشتم که در جلسات با خارجی ها کلمه ی sorry  را تلفظ می کرد سوُری و تازه باز هم طرف های آمریکایی ما اصلاً به روی خود هم نمی آوردند. البته با شناختی که در این چند وقته از شما پیدا کرده ام اطمینان دارم تلفظ صحیح (چه از نوع آمریکایی و چه از نوع انگلیسی لغات) را در درجه ی اول اهمیت قرار می دهید. (و صد البته به دانش گرامری و اصطلاحاتی خوب خود هم می افزایید.)

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...