پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
1.9k بازدید
در English to Persian توسط (23.1k امتیاز)
بازنگری شد توسط
سلام،

چه قائده ای باعث میشه که حروف یک کلمه در یک سیلاب قرار بگیرن؟

مثلاً کلمه dinner دو سیلاب است که din سیلاب اول و ner سیلاب دوم را تشکیل می دهد. چرا برای مثال هر دو حرف nn در سیلاب دوم قرار نمیگیرند؟

یا مثلاً کلمه crocodile که croc سیلاب اول، o به تنهایی سیلاب دوم و dile سیلاب سوم را تشکیل می دهند.
ممنون
توسط (12.2k امتیاز)
+2

Hi

ببینید برای تفکیک هجاهای یک واژه در زبان انگلیسی قواعدی وجود دارد که با قواعد هجابندی در زبان فارسی متفاوت هستند، مثلاً: دو همخوانی که مانند همدیگر هستند را از یکدیگر جدا باید کرد از قبیل buf-fet, des-sert, ob-ject, ber-ry, & pil-grim یا واژۀ din-ner.

 دیگر اینکه پیشوندها و یسوندها را از ریشه جدا باید کرد مانند: 
pre-view, work-ing, re-do, end-less, & out-ing.

قاعده  بعدی مربوط به عدم جداسازی دو همخوان مجاوری است که از یک آوا برخوردارند، اما دو حرف جداگانه هستند، مانند: th, sh, ph, th, ch, & wh. 
قاعده دیگر که در واژه crocodile مشاهده می شود مربوط به همخوان هایی است که واکه در مجاورت آنها واقع شده است، اگر واکه صدای بلندی داشته باشد و قبل از همخوان قرار گیرد آن را از همخوان جدا می کنیم و به تنهایی یک هجا می سازد، مانند ba-by, re-sult, i-vy, fro-zen, & Cu-pid
و یا اگر واکه بعد از همخوان بوده و صدای کوتاهی  داشته باشد، همراه با همخوان بعد از خود یک هجا تشکیل می دهد مانند met-al, riv-er, mod-el, val-ue, & rav-age
اکنون با توجه به قواعد گفته شد در واژۀ crocodile،  واکۀ o اول کوتاه است، در نتیجه با همخوان مجاور خود c یک هجا تشکیل می دهد، اما واکۀ o دوم بلند است و قبل از همخوان مجاور خود d قرار گرفته ، لذا خودش می تواند یک هجای مستقل تشکیل دهد. لازم به ذکر است همه این قوانین گفته شده و سایر قواعد هجایی باید در راستای رعایت دو نکته باشند یک ساختار هجای زبان انگلیسی (cccvcccc) و وزن هجایی (syllabic rhythm) یعنی همۀ هجاهای حاصله باید از یک وزن برخوردار باشند.

 

توسط (23.1k امتیاز)
خیلی ممنون از توضیحات کاملی که دادید و حوصله ای که صرف کردید.
توسط (12.2k امتیاز)
+1
زنده باشید، وظیفه بود.

کتاب Phonetics and phonology, از Peter Roach, سبز رنگ، انتشارات کمبریج، Fourth Edition, کتاب مفیدی در زمینه ی اواشناسی و‌ واج شناسی است.
توسط (304k امتیاز)

Hi,

Very good +1.

توسط (23.1k امتیاز)
بسیار خوب. ممنون
توسط
سلام خدمت شما

در مورد واژه هایی که دو همخوان شبیه به هم دارند، مثل rob. ber.y، حرف b در بخش اول تلفظ می شود یا بخش دوم؟ 

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (28.8k امتیاز)
انتخاب شد توسط

هیچ پرسش مرتبطی وجود ندارد

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...