پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
1.7k بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (540 امتیاز)
چرا به یه فعل، out و down و غیره، اضافه می کنن؟ منظورم اینه که مثلن fall به معنی سقوطه. دیگه down رو برای چی اضافه می کنن؟

الان مثالی توی خاطرم نیست، اما به نظرم می آد خیلی وقت ها این اضافه کردن ها بی مورد و غیرضروریه. مثلن help با help out چه فرقی داره؟ 

1 پاسخ

+3 امتیاز
توسط (1.7k امتیاز)
سلام

فعل هایی که در موردشون صحبت می کنید phrasal verb نام دارند. این که چرا ازشون استفاده می کنیم خب دلیلش اینه که بسیار در زبان انگلیسی رایج هستند؛ به خصوص در مکالمات متداول. معنی یک فعل وقتی در قالب یک phrasal verb ظاهر میشه، معمولا بسیار تغییر می کنه.

مثلا فعلا grow به تنهایی معنی  "بزرگ شدن و رشد کردن از لحاظ مقداری" رو میده در حالی که وقتی up بهش اضافه میشه به معنی "بالغ شدن و بزرگ شدن از لحاظ سنی" هست.

مثلا فعلا look به تنهایی معنی "نگاه کردن" میده در حالی که وقتی up بهش اضافه میشه به معنی "دنبال یه لغت گشتن(در دیکشنری)" هست.

همین fall که خودتون بهش اشاره کردید به معنی "سقوط کردن" هست اما مثلا fall down به معنی "زمین خوردن" . این دو تا معنیشون متفاوته. مثلا شما نمی تونید برای ریزش برگ ها از فعل fall down استفاده کنید و...

فعل های help و help out هم معنی خیلی نزدیکی به هم دارند. اما میشه گفت فعل help out بیشتر شکل محاوره ای داره. Help out بیشتر وقتی استفاده میشه که یه فردی مشکلی داره و بخوای با کمکت اون رو از یه موقعیت سخت بیرون بیاری و یه راه حلی برای مشکلش ارائه بدی. یه سری تفاوت دیگه هم داره که مثلا help out رو فقط انسان می تونه انجام بده اما help لزوما انجام دهنده اش انسان نیست.)

موفق باشید

 
توسط
+1
بنظر من چون در انگلیسی اکثر کلمه ها هم فعل هستند و هم اسم تشخیصش ن در جملات ساده نبوده برای همین فعل‌های عبارتی ساخته شده مثلا وقتی یک کلمه  up. Off و غیره اضافه بشه معلومه دیگه اسم نیست و بمرور عادت شده استفاده ازش و زبان عامیانه هرکاری خواسته باهاش کرده و فقط باید فهمیدشون و حفظشون کرد البته این نظر منه

پرسشهای مرتبط

+1 رای
1 پاسخ 174 بازدید
نوامبر 1, 2022 در English to Persian توسط englishabc (12.7k امتیاز)
+1 رای
2 پاسخ 397 بازدید
ژولای 23, 2018 در English to Persian توسط englishabc (12.7k امتیاز)
+1 رای
1 پاسخ 207 بازدید
فوریه 21, 2021 در English to Persian توسط Aidaglass (22.4k امتیاز)
+1 رای
2 پاسخ 290 بازدید
ژوئن 25, 2019 در English to Persian توسط englishabc (12.7k امتیاز)
+2 امتیاز
2 پاسخ 265 بازدید

پر امتیاز ترین های هفته قبل

نام امتیاز هفته امتیاز کل
Son-Rez 35
10.5k
Hrhp 16
16.9k
Shrsahar 5
5

نفرات اول تا سوم امتیاز کل

Behrouz Bozorgmehr

304.1k
BK

101.8k
Tabrizi

74.1k
کلیک برای دیدن رتبه های کل

40.1k پرسش

61.5k پاسخ

59.5k نظر

14.3k کاربر

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...