پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
1.5k بازدید
در English to Persian توسط (117 امتیاز)
تفاوت بین کلمه statue و کلمه sculpture چی هست 

2 پاسخ

+1 رای
توسط (8.2k امتیاز)
بازنگری شد توسط

این دو تا کلمه جزو اون دسته از کلماتی هستند که اغلب به دلیل شباهت بسیارشون با هم دیگر اشتباه گرفته می شوند دقیق تر بخوام بگم تفاوت هایی بین این دو واژه نسبتا ساده وجود دارد که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد. 

1:یک مجسمه،تندیس(statue), پیکره(sculpter) بزرگتری از یک انسان یا موجود دیگری میباشد که به طور معمول از سنگ یا دیگر فلزاتی مانند برنز ساخته میشود. از طرف دیگر پیکره(sculpter) یک اثر هنریست که از حجاری بر روی سنگ و تراشیدن چوب و دیگر متریال های مشابه ایجاد میشود

.و این تفاوتی که گفته شد جزو اصلی ترین آن بود پس بنابر این میتوان گفت که statue زیر مجموعه ای از sculpter محسوب می شود.

2:یک statue در واقع روگرفت و رو برداشتی از نمونه اصلی به حساب می آید در حالیکه یک sculpter میتواند هم یک نمونه خلاقانه و نوآور  و هم میتواند تقلیدی از نمونه اصلی باشد.

 3:sculpter جزو هنر های زیبا و مستظرفه میباشد و در حالیکه statue نمودی از یک هنر زیبا به حساب نمی آید بنابراین sculpter یک اثر هنری بی مانند،یکتا و یگانه هست در حالیکه statue نمونه کپی برداری شده اثر دیگریست یا شخص مورد نظری که مشهوریت خاصی دارد و  بدان اندازه شاهکار و منحصر به فرد نمیباشد.

 مثلا چیزی شبیه به مدل حیوانی یا انسانی که از روی آن statue ساخته میشود و در بیشتر موارد خود فرد یا شخصیت مورد نظر بعنوان الگو انتخاب میشود و بدون هیچ تغییر اضافی و خلاقانه ای عینا ساخته می شود مانند statue استالین رهبر شوروی سابق یا امثالهم.

4:تفاوت دیگری که دارند در اندازه آن هاست :یک sculpter هیچ محدودیتی در اندازه ندارد و میتواند به هر سایزی ساخته شود در حالیکه statue چیزی نزدیک به اندازه واقعی تر ان چیز یا شخص ساخته میشود و یا بزرگ ساخته میشود.

پس همانطور که قبلا هم اشاره شد statue چیزی بسیار شبیه به یک فرد یا افرادی خاص میباشد و ایده از آن شخص مورد نظر نشات میگیرد ولی sculpter یک اثری بدیع و نو میباشد و بر پایه تخیلات محض و ذوق و قریحه هنرمند ساخته میشود مثلا یک sculpter ساخته شده از یک چهره مذهبی به عنوان تندیس و یا وسیله ای برای پرستش حتما نبایستی چیزی شبیه به آن چهره و یا خالق آن چیز باشد و میتواند چیزی ذهنی از ان باشد مثلا مجسمه های ساخته شده از هرکولیوس،آنوبیس،زئوس و یا دیگر شخصیت های افسانه ای ایده آنها از کجا گرفته شده است آیا کسی هروکول را دیده یا تصویری از آن در دسترس دارند که بدانند او کیست و مجبورند چیزی شبیه به آن از ذهن خود با توجه به ویژگی های داستانی و قهرمانی او اثری بدیع خلق کنند پس در اینجا با ایده ای ذهنی از ان شخصیت هنرمند مجبور است در ذهن خود بسازد.

و در پایان باید اشاره نمایم که sculpter ها وسیله ای برای پرستش نیز محسوب میشوند به شرط انکه اگر منظور پرداختن به مسائل مذهبی باشد و یا وسیله ای برای لذت بصری هستند و این بدان معناست که sculpter وسیله ای برای تحسین و قدردانی می باشد و انسان بیشتر به آن مجذوب می شود.ضمنا statue گاهی اوقات بزرگتر از اندازه واقعی ساخته میشود اما نه همیشه.

 

0 امتیاز
توسط (102k امتیاز)

A statue is likely to look like a person or animal ...
A sculpture might, but could also be completely abstract.

A statue is a large sculpture of a person or an animal, made of stone or metal.
A sculpture is a work of art that is produced by carving or shaping stone, wood, clay, or other materials.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
1 پاسخ 215 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 386 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 264 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 162 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 247 بازدید
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...