پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+5 امتیاز
980 بازدید
در پیشنهاد و همفکری توسط (25 امتیاز)
من لیسانس آموزش زبان انگلیسی هستم، قصد دارم مکالمه ام رو تقویت کنم.دوس دارم مثله دیگر دوستان فلوئنت بشم. در درک مطلب و گرامر مشکل خاصی ندارم.مثلا من معمولا در نت به زبان انگلیسی سرچ میکنم. مشکل من فراموشیه. من کتابهای مکالمه زبان انگلیسی رو مطالعه میکنم و فیلم زبان اصلی هم تماشا میکنم. ولی وقتی مثلا فردای اون روز میخام مطالبی رو که دیروز خوندم یا دیروز از فیلم یاد گرفتم برای مونولوگ به ذهن بیارم و تکرار کنم.متاسفانه چیزه زیادی خاطرم نمیمونه. 

این رو عرض کنم که همون موقع خوندن کتابهای مطالعه چندبار جملات رو تکرار میکنم. و موقع دیدن فیلم و سریال چند بار اونها رو پاز میکنم و جمله رو به دقت میخونم و تکرار میکنم. ولی متاسفانه کوچکترین تاثیری در صحبت کردن بنده نداشته.

باز خاطر نشان کنم در لیسینینگ و درک مطلب و گرامر مشکله خاصی ندارم.دامنه لغاتم هم بالاست.مشکل من فقط حرف زدنه همین.من مثله یه آدم لال میمونم.

بعضی مواقع احساس میکنم بهره هوشی پایینی دارم و هیچ وقت در این زمینه هیچ پیشرفتی نخواهم داشت. میدونید دوستان من ورودی سال 85 هستم و سال 89 فارغ التحصیل شدم. واقعا احساس حماقت میکنم.

به نظرتون ضریب هوشی من پایینه یا ایراد از جای دیگه است!؟ من دو سه ساله به صورت جدی دارم روی اسپیکینگ کار میکنم ولی .......... متاسفانه ............ همون قضیه آب در هاون کوبیدن بوده. دیگه خسته شدم بعضی موقعها دیگه از دیدن کتاب و فیلم انگلیسی واقعا حالم بد میشه و اونوقته که میفهمم واقعا من عاشقه زبانه فارسیم :D چرا بعضیها که اصلا تحصیلات آکادمیک زبان رو ندارن در عرض شش ماه مثله بلبل چهچهه میزن و من با اینکه نزدیکه 8 ساله به طور جدی درگیر زبانم،وضعیتم اینه.
الان بزرگترین آرزوی من اینه که مثل زبان مادریم وقتی یه موضوع به ذهنم میاد شروع کنم بیست دقیقه در موردش حرف زدن. یا حتی این که بتونم در باره یه سوژه سه چهار جمله پشت سر هم بگم البته خیلی سریع نه بعد گذشت ده بیست دقیقه!!!

 من فقط دلم میخاد انگلیسی حرف بزنم فقط همین
پیشاپیش سپاس بسیار
توسط (38.9k امتیاز)
بازنگری شد توسط
+2

سلام! :)

به نظر من يه تمرين خوب اينه كه ، فعلاً بجاي حرف زدن، "بنويسيد"! :  انشا بنويسيد، خاطره، خلاصه فيلم يا كتاب، و ... همينطور سعي كنيد كه از فارسي به انگليسي هم مطلب ترجمه كنيد ( هر چي دستتون مياد). اين كار رو چند ماه،  البته هر روز، انجام بدين، سعي كنيد هر روز نسبت به روز قبل بيشتر بنويسيد ( حتي اگه شده يه جمله بيشتر از ديروز!) . مطمئنم كه خيلي تاثير داره. اينطوري كم كم اعتماد به نفستون هم بالا ميره.  بعد سعي كنيد كه در سايت هاي تبادل زبان عضو بشين و با افراد native چت كنيد (بعد كه باهاشون دوست شدين ميتونين از طريق اسكايپ و ... صحبت كنيد).

 البته نمي دونم، شايد شما حافظه بصري شما از حافظه شنيداري تون بهتره، اينطوري وقتي مي نويسين بيشتر تو ذهنتون مي مونه. البته مي تونيد از كتابهاي تقويت حافظه  هم كمك بگيريد. 

 

نا اميد نباشين، همين كه  دانشگاه قبول شدين و تونستين  دوره ليسانس رو به موقع تموم كنيد، يعني شما از آي كيوي لازم برخورداريد. :)  من هم مثل نايت واكر جان فكر مي كنم  بايد در روش تمرين speaking تون  تجديد نظر كنيد.

موفق باشيد. :) 

توسط (17.7k امتیاز)
سودابه خانم ضمن پاسخ بسیار عالیتون. شما چه فوروم هایی رو توصیه می کنید؟ میشه آدرسشون رو بیارین؟ ممنون میشم.
توسط (38.9k امتیاز)
بازنگری شد توسط
+1

ممنون، كراموس جان، :)

ببخشيد دير جواب ميدم، اينترتم مشكل داره. 

اينها آدرس چند سايت مفيده براي تبادل زبان و مكالمه و چَت ... ، (بيشترشون فروم نيستند، براي فروم من خودم سرچ ميكنم، مثلا forum on diabetes و يكي از اون سايتهايي كه مياد رو انتخاب ميكنم ( معمولا آمريكايي)  و عضو ميشم. شما هم بسته به علاقه تون فروم مورد نظرتون رو سرچ كنيد و ادامه بدين.) 

من خودم  فعلاً در  Hellotalk.com ( البته اپ هلوتاك) عضو هستم و درآموزش  فارسي به كساني كه دوست دارند و بهم پيغام ميدن، كمك  مي كنم ( كه خب در بينشون انگليسي زبان ها هم هستند، و تا فارسي اون دوستان بين المللي  خوب  بشه مجبورم براي توضيح دادن نكات از انگليسي استفاده كنم ).  قبلاً عضو polyglotcub.com هم بودم، ولي چون وقت نمي كردم جوابشون رو به موقع بدم، غير فعالش كردم. 

بعضي از اون دوستان از سايتhttps://www.conversationexchange.com  خيلي تعريف مي كنند.

در موردhttp://stackexchange.com/sites بعضي وقتها توي يه community فقط ميرم مي چرخم و مكالمات رو مي خونم، مثلا  در بخش  http://english.stackexchange.com بخصوص جوابهايي كه افراد native ميدن رو مي خونم  و نكات و كلمات جديد رو يادداشت مي كنم.  

http://www.myenglishteacher.eu/blog/your-top-10-language-exchange-websites-for-speaking-english-fluently/

https://www.conversationexchange.com

http://www.mylanguageexchange.com

http://www.speak-english-today.com

http://polyglotclub.com

Hellotalk.com 

http://stackexchange.com/sites

 

توسط (17.7k امتیاز)
ممنونم سودابه جان. :-)
توسط (38.9k امتیاز)
خواهش مي كنم. :) 

4 پاسخ

+4 امتیاز
توسط (1.5k امتیاز)
بازنگری شد توسط

سلام ، امیدوارم نکات زیر مفید واقع بشه:

1-گاهی همون افرادی که به ظاهر انگلیسی رو Fluent صحبت می‌کنند فقط اعتماد به نفس بالایی دارند و احتمالا بسیار اشتباه صحبت می‌کنند. (اما همین باعث میشه که به تدریج بهتر و بهتر بشن)

2-فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که انگلیسی روان را بتواند در 6 ماه یاد بگیرد و Fluent صحبت کند! (مخصوصا که در کشوری انگلیسی زبان هم زندگی نکنه).

3-با توجه به نظریه هوش‌های چندگانه در حالت صادقانه احتمال اینکه هوش "کلامی-زبانی" بالایی نداشته باشید وجود دارد.

4-حتی اگر از هوش "کلامی-زبانی" بالایی برخوردار نباشید ، 8 سال هر روز روزی 6-5 ساعت اگر مکالمه تمرین کنید احتمالا ترانه پاپ انگلیسی هم می‌توانید بسرایید :)

به نظر من شما تلاش زیادی کردید و نتیجه بسیار خوبی هم گرفتید ، اما حرف‌ها و معیارهای نسنجیده دیگران باعث سرد شدن شما شده. و با توجه به سطحی که الان دارید فقط با تمرین زیاد ، احتمالا کمتر از یک سال نتیجه می‌گیرید.
کسی در 6 ماه زبان یاد نمی‌گیرد ، کسی در 6 ماه گیتار یاد نمی‌گیرد ، کسی در 6 ماه هیچی یاد نمی‌گیرد :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Theory_of_multiple_intelligences

https://en.wikipedia.org/wiki/Linguistic_intelligence

 

توسط (38.9k امتیاز)
+1 آفرين! :)
توسط (1.5k امتیاز)
مرسی :)
+2 امتیاز
توسط (12.2k امتیاز)
سلام دوست گرامی

اغلب ادم ها از ضریب هوشی یکسانی بر خوردار هستند، در این میان شاید باشند کسانی که در یک رشته ی خاص استعداد برتری در مقایسه با سایر افراد داشته باشند، اما همه چیز به به خود شخص بر می گرده.شما در مطالب گرامری، خواندن، نوشتن 

مشکلی ندارید چون مطمئنا روی این مباحث وقت بیشتری گذاشتین و طی چندین سالی که دارین زبان یاد میگیرین بیشتر رو این بخش ها مانور دادین احتمالا.درسته که فیلم تماشا می کنید و نت بر می دارید و حتی حین یادگیری مطالب را چندین بار تکرار می کنید؛اما اگر مقایسه ای بین ساعات کار کردن صرفا بر روی مکالمه و دیگر بخش ها انجام بدین، فکر کنم به این نتیجه برسین که هنوز ان مقدار که باید را بر روی مکالمه وقت صرف نکردین.شاید این روشی که دارین باهاش پیش میرین متناسب شما نباشه، سعی کنین روش های دیگه رو به کار بگیرین.مثلا با خودتون تنهایی، یا جلوی اینه صحبت کنید، و یه قلم و کاغذ بردارین،و جاهایی که میبینید برای ادای منظور خود به مشکل بر میخورین رو یادداشت کنید تا دفعه بعد دیگه با اون مشکل رو به رو نشید.یا می تونید یک پارتنر برای خودتون پیدا کنید، و باهاش تمرین صحبت کردن کنید، در وهله ی اول سرعت و لهجه مهم نیست، مهم اینکه با دستور زبان صحیح بتونید منظور خودتون به انگلیسی انتقال بدید.مطمئن باشید با تکرار تمارین خود و این روش هارفته رفته پیشرفت زیادی در صحبت کردنتون ایجاد میشه.

موفق باشید
+2 امتیاز
توسط (3.1k امتیاز)
من از شما یه سوال دارم شما چطور مهارت لیسنینگ رو قوی کردین؟ 

شما باید تمرین صحبت کردن Aj.Hoge رو دانلود کنین واقعا عالیه واسه تقویت speaking از سطح اینترمدیت شروع میکنه تا ادونس و فک کنم باید مجموعه های power english و Real English conversation  رو دانلود کنین! چون اینا در سطح شما هستن 

( تنها چیزی که توی یادگیری زبان مطرح نیست ضریب هوشیه! ) 
+2 امتیاز
توسط (304k امتیاز)
سلام - خیلی خوبه که لیسانس زبان هستید. این خودش یعنی اینکه بیش از نیمی از راه را در مورد هدف مذکور تان با موفقیت پیموده اید. در مبحث یادگیری (بهترو موثرتر)  هر زبان خارجی، مطلبی را دیدم تحت عنوان اهمیت real situation در مقایسه با artificial situation. یعنی استفاده از زبان در شرایط واقعی. لذا پیشنهاد می کنم مثلا با حضور در نمایشگاه های بین المللی ای که با حضور غرفه داران خارجی در تهران یا شهر های دیگر در ایران برگزار می شوند با خارجی ها صحبت کنید. همچنین در صورت امکان با سفر های هر چند کوتاه به کشورهای همسایه مثل امارات یا ترکیه در فروشگاه / هتل / تاکسی و غیره از زبان انگلیسی بطور کاربردی از زبان انگلیسی استفاده کنید. اگر بتوانید همین کار را در کشورهایی مثل قبرس که زبان انگلیسی در آنجا بطور وسیعتری استفاده می شود انجام دهید، نتیجه بهتر خواهد بود و در موقعیت های real, آموخته ها در شخص نهادینه خواهد شد و به همین نحو روانی و سرعت در مکالمه نیز بمرور حاصل خواهد شد. موفق باشید.
توسط (17.7k امتیاز)
+2
آقا بهروز پیشنهاد فوق العاده ای دادین ولی با توجه هزینه بالای سفر به خارج از کشور (البته از نظر من ، نظر شما رو نمیدونم. شاید شما وضعتون خوبه) فکر نکنم واسه همه عملی باشه. مخصوصا کشوری مثل ایران که نوسانات قیمت ارز در اون بیداد می کنه. پیشنهاد شما برای فقط 5 الی 10 درصد مردم ایران قابل اجراست. چون هزینه یک سفر ساده به کیش برای یک قشر کارمند می تونه بالا باشه. در خصوص نمایشگاه های بین المللی هم باید هم خدمت با سعادت شما عرض کنم که معمولا کسایی که اطراف همین خارجی ها هستن اخلال ایجاد می کنن و نمیذارن که شما نهایتا بیشتر از 5 الی 10 دقیقه با اون خارجی حرف بزنین. مثلا من چند سال پیش توی بنای نقش رجب شیراز با یک فرانسوی مشغول صحبت به انگلیسی بودم . ولی اون ایرانی که همراهش بود نذاشت مکالمه مون طول بکشه. در کل خارجیایی که میان ایران واسه نمایشگاه اون قدری وقت نمیذارن که بشه باهاشون صحبت کرد. شاید استثنائاتی پیدا بشه ولی کمه. یا مثلا نمونه بارزش خود شما و بنده. شما فالوده رو در خود آمریکا تست کردین ولی بنده در زمانی که می خواستم زبان رو شروع کنم برای تهیه پول کلاس با مشکل روبرو بودم.فقط یک یا علی گفتم و شروع کردم. بدون هیچ پشتوانه مالی.
توسط (304k امتیاز)
+2
جناب کراموس، ممنون از توجه و نظر شما. البته همانطوریکه در توضیحات ایمانل مشهود است ایشان مدت هاست که یا علی را گفته اند و خوشبختانه از لحاظ گرامر و دامنه ی لغات انگلیسی نیز در سطح خوبی هستند و حالا فقط نیاز به رفع گیر سرعتی در امر مکالمه دارند که بهرحال چه در ایران و (البته در صورت امکان) چه در حین مسافرت های ولو کوتاه به کشورهای همسایه از طریق استفاده از زبان انگلیسی در موقعیت های واقعی ، این گیر تا حد زیاد و با سرعت و اثربخشی بیشتری قابل رفع شدن است ؛ علی الخصوص که ایشان لیسانس زبان انگلیسی را دارند و به زعم بنده این امتیاز خیلی خوبی است در راه افتادن هر چه بهتر و زودتر ایشان در مکالمه ی این زبان. البته موفقیت در هر کاری نیاز به پشتکار و جدیت دارد که خوشبختانه ایمانل عزیز هر دو را دارد و اگر بتواند از طریق مکالمه با غیر ایرانی ها در کشور های امارات / ترکیه و غیره گیر صحبتی مورد بحث را رفع کند که نور علی نور خواهد بود و در غیر اینصورت در همین ایران و با مقداری سماجت از طریق مکالمه با visitor هایی که در طول سال به دلایل نمایشگاهی / توریستی و غیره به کشور ما می آیند ان شا ا... در راه افتادن در مکالمه انگلیسی موفق خواهند شد. ضمنا نمی دانم باید گفت خوشبختانه و یا متاسفانه ، هزینه ی سفر به دبی یا ترکیه علی الخصوص در قالب تورهای لحظه آخری و در مواقعی از سال تقریبا برابر است با هزینه سفر به کیش و غیره و در پاره ای اوقات حتی کمتر از آن!
توسط (2.7k امتیاز)
خداییش زبونم بند اومده از این همه محبت که شما دوستان به ما دارید و ما ها رو راهنمایی میکنید .

پرسشهای مرتبط

+3 امتیاز
0 پاسخ 339 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 144 بازدید
+2 امتیاز
3 پاسخ 1.3k بازدید
+3 امتیاز
2 پاسخ 1.9k بازدید
آوریل 30, 2020 در فارسی به انگلیسی توسط honeyxp (112 امتیاز)
0 امتیاز
2 پاسخ 283 بازدید
ژولای 29, 2018 در English to Persian توسط mdfeiza (1.9k امتیاز)
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...