پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+2 امتیاز
493 بازدید
در English to Persian توسط (3.5k امتیاز)
سلام از متخصصین عزیز خواهش میکنم لطف کنن بگن بهترین راهکار برای افزایش دانش vocab چیست که کلمات در ذهنم بمونه و هر وقت خواستم ازشون استفاده کنم . 

بهترین کار هم از لحاظ سرعت یادگیری و هم از لحاط ماندگاری در ذهن از نظر شما

2 پاسخ

+5 امتیاز
توسط (3.0k امتیاز)

دوست عزیز یه جمله ای که مربی ورزشی من یکبار به من گفت همچنان در ذهن من مونده:

There's no easy way.

اما چیزهایی که من پیشنهاد میکنم قطعا یادگیری لغات در context هست و از نظر من غنی ترین منبع فیلمها/سریالها و داستانهاست. چراکه از نظر کانتکس یعنی محیطی که لغت درون مورد استفاده قرار میگیره بسیار غنی هستند شما میبینید چه شخصی در چه شرایطی و با چه منظوری و با چه تن صدایی و حالت چهره ای داره یه language chunk رو استفاده میکنه.

 پس از هر نوبت برخورد با لغت جدید حتما و حتما در فرهنگ لغت به صورت آنلاین یا غیر آنلاین چک انجام بدید چراکه گاهی اوقات یک عبارت improv هست یعنی کاراکتر در آن میسازه و تمام و شما قرار نیست این رو مرجع قرار بدی و یاد بگیری.

 حتما و حتما نت برداری انجام بدید یا هر شیوه دیگه ای که مطلب آموخته شده رو داشته باشید اما نه بصورت مجزا از کانتکسی که درون یاد گرفتید. جمله یا حتی جملات قبل و یا بعد عبارت رو یادداشت کنید تا به شما در یاداوری کانتکس کمک کنه. اگر در دفتری قصد مکتوب کردن رو دارید اسم فیلم داستان یا chapter ی از کتاب داستان که لغتی رو درون دیدید یادداشت کنید.

اما پس از دیدن لغت یا عبارت در context شما نیاز دارید که مرور انجام بدید. این شاید سختترین قسمت کار هست. یک برنامه روزانه برای مثال سی دقیقه در روز برای مرور لغات جدید کنار بذارید. و هرچند وقت یکبار میتونید یک هفته کامل رو برای review کنار بذارید و اسمشم بذارید هفته review.

طبیعتا لغت هرچه بیشتر مورد استفاده قرار بگیره در ذهن بهتر میمونه. از دامنه لغات جدیدتون لذت ببرید. در صورت امکان و موقعیت در گفتگوها یا تمارین نوشتاری از لغت استفاده کنید این کار موجب تغییر وضعیت مطالب آموخته شده از حالت passive به active خواهد شد.

در نهایت اینکه علاقه شما میتونه بسیار در کمک به شما در یادگیری زبان کمک کنه. حیطه علاقه خود را بشناسید و سعی کنید مطالب رو به زبان انگلیسی دنبال کنید. برای مثال اگر از هنر لذت میبرید سایتهای مربوط یه هنر رو بخونید، مستندهای هنری ببینید و یا یه سخنرانیهای هنری گوش کنید.

موفق باشید

توسط (3.5k امتیاز)
+1
با تشکر از توضیحات عالی و کاملتون 
+2 امتیاز
توسط (304k امتیاز)

سلام - ابتدا پیشنهاد می کنم از لینکهای زیر بازدیدی داشته باشید :

 

 

 
توسط (3.5k امتیاز)
تشکر ، لطف کردید 
توسط (304k امتیاز)
خواهش می کنم.
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...