پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

0 امتیاز
259 بازدید
در English to Persian توسط (6.2k امتیاز)
gerrymandering.  genealogy conglomerates selling my cheek swabs to the state 

یه دختر سیاه پوست داره با خودش حرف میزنه اینو میگه

 

1 پاسخ

+1 رای
توسط (28.1k امتیاز)
 gerrymandering یعنی تقلب در انتخابات. نمی‌دونم ربطش به بقیه متن چیه. 

اینجا منظورش از conglomerate شرکت‌های خوشه‌ای/ادغامی هست که تو چند حوزه مختلف فعالیت دارن یا محصولاتی که تولید می‌کنن از همه نوع هست. پس genealogy conglomerates یعنی شرکت‌های خوشه‌ای فعال در زمینه تبارشناسی. کارشون جمع‌آوری اطلاعات دی.ان.ای افراد و مشخص‌کردن نژاد و تبار آدماست.

برای تست دی.ان.ای، یه روش هست که یه سیخ چوبی تو دهان، سمت دیواره دهان می‌ذارن که می‌شه پشت لپ‌ها، و سر پنبه‌ای اون رو روی این قسمت کمی می‌مالن و بعد داخل یه تیوب می‌ذارن و به آزمایشگاه می‌دن. حالا احتمالاً شرکت‌هایی هستن که این آزمایش رو انجام می‌دن و  بعدش اطلاعات رو به دولت می‌فروشن. 
توسط (36.7k امتیاز)
بازنگری شد توسط
+1

Gerrymandering:

تقلب در انتخابات ایالت متحده‌ی آمریکا از راه مرزکشی غیرعادی و حساب‌شده‌ی چند حوزه‌ی انتخاباتی در یک ایالت به نحوی که رای‌های بالای حزب مخالف خرد شده سرشکن شوند بین چند حوزه، و برعکس رای‌های کم حزب نابکار ناگهان تجمیع پیدا کنند و اکثریت رای را در آن چند حوزه نصیب آن حزب سازند، که این‌همه طبعاً روی نتیجه‌ی نهایی در آن ایالت تاثیر می‌گذارد. غیرقانونی نیست ولی کاری زیرجلی و زشت محسوب می‌شود‌. ظاهراً نخستین بار یک حکمران ایالتی به نام جناب Gerry مرزهای حوزه‌های ایالت‌اش را جوری دست‌کاری می‌کند که نقشه‌ی رنگی ایالت به تفکیک حوزه کاملاً خنده‌دار به نظر می‌رسد زیرا نقشه‌ با مرزهای پیچ‌وتاب‌یافته‌اش اتفاقاً شکل یک سمندر را نشان می‌دهد، که همین به یک طنزنگار الهام می‌بخشد تا روی این سمندر نام من‌درآوردی gerrymander را بگذارد.

پرسشهای مرتبط

0 امتیاز
0 پاسخ 492 بازدید
+1 رای
1 پاسخ 231 بازدید
دسامبر 14, 2016 در English to Persian توسط TGHNN (2.4k امتیاز)
+1 رای
3 پاسخ 2.3k بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 323 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 314 بازدید
کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...