پنجاه هزار پاسخ, ده هزار بازدید روزانه در پربیننده ترین سایت زبان- به ما در تلگرام ملحق شوید: @chiMigan

+1 رای
149 بازدید
پیش در فارسی به انگلیسی توسط (52 امتیاز)

کلمه ی* شوالیه ی تاریکی * من میخوام از این کلمه به عنوان نام اکانت خودم استفاده کنم کدومش درسته ؟

The dark knight  or  dark knight 

اسم هایی مثل اسم علی و حسین که مشخص هست the نمیگیرن 

مثال دیگه باید نامم  رو The Punisher بنویسم یا Punisher 

در کل لطف کنید بگید کی از the برا اول نام یا نام خانوداگی یا لقب استفاده میکنیم 

1 پاسخ

+2 امتیاز
پیش توسط (36.8k امتیاز)
برای نام شخص هیچ وقت از the استفاده نمی‌کنیم. اما مثال‌هایی که انتخاب کرده‌ید به روشنی لقب هستند، نام نیستند. انتخاب با شماست که the  براشون به کار ببرید یا نه. 
پیش توسط (52 امتیاز)
مطمعن هستین برا نام کسی از the استفاده نمیکنن ؟؟ 

مثلا من تو سریالی دیدم نام طرف رو  the night king میگفتن  

اینطور باید بگیم که اسم هایی که لقب مانند هستن و ساخته شده از صفت ها حتی اگه به عنوان نام اصلی استفاده بشن بازم the میگیرن ؟ 
پیش توسط (36.8k امتیاز)
اگر فکر کنیم می‌بینیم لقب‌ها همه ایجاد می‌شن که سرانجام بشن "نام اصلی"، به سوی اون نهایت تمایل دارند. بنابراین وجه تمایزی بین لقب‌ها وجود نداره. هر لقبی هر جور که در ابتدا بوده به کار می‌ره، دست کم در نوشتار، و هر نام به صورت خودش باقی می‌مونه و the به خودش نمی‌گیره. البته استثنا اینه: مثلاً به Margaret Thatcher، نخست وزیر بریتانیا در دهه‌ی ۸۰ میلادی، می‌گن The Iron Lady. اما اگه کسی این خانم رو تو خیابون می‌دید و می‌خواست به لقبش صداش کنه و مخاطب قرارش بده قطعاً نمی‌گفت آهای، the iron lady، بلکه جوری می‌گفت که گویی این لقب نام شناسنامه‌ای نخست وزیره: آهای، Iron Lady!

از طرف دیگه اگه صفت از ابتدا به نام واقعی چسبونده شده باشه عموماً دیگه the نداره، مثل Tiny Tim (در داستانی از قلم چارلز دیکنز) و Big John (در حکایت رابین هود).

در کل شاید خوب باشه به قضیه این طوری نگاه کنیم: استفاده از the برای لقب یک راه ساده‌ست برای این که نشون بدیم این نام واقعی طرف نیست بلکه لقبشه. مثال: فرض بفرمایید یک کسی نامش Smith باشه و همیشه بهش بگن Mr. Smith. این درست. اما یک وقت کسی نامش چیز دیگه‌ست اما حرفه‌ی او آهنگریه و همین حرفه شده لقبش. خوب، در این حالت به‌جاست که وقتی درباره‌ش حرف می‌زنن بگن The Smith.

نتیجه‌ی منطقی این که اگه به دلیلی بخواهیم که تمایز بین نام و لقب رو از بین ببریم می‌تونیم the رو از لقب حذف کنیم.

 

 
پیش توسط
+1
ممنون توضیحات خیلی خوب بود 

فقط سوالم اینکه رو کاغذ مثلا کسی بخواد تو قسمت اطلاعات و مشخصات خودشو معرفی کنه و بشناسونه و از لقبش استفاده کنه اون وقت باید The Smith بنویسه یا Smith ؟

 
پیش توسط (36.8k امتیاز)
آدم هرجور دلش بخواد می‌تونه لقب یا nickname یا نام کاربری خودش رو بنویسه، فکر کنم. قانون چیزی در این خصوص نگفته و زبان انگلیسی هم پای این موارد که به میون می‌آد دست شخص رو باز می‌ذاره. البته این که دیگران چه برداشتی از کلمه‌ای که می‌بینن خواهند داشت به همون  the بستگی پیدا خواهد کرد. اگه فقط Smith ببینن می‌گن اسمشه هرچند شاید مستعاره. اگه The Smith یا Thesmith ببینن تصور می‌کنن که در این‌جا لقب به کار رفته‌.

پرسشهای مرتبط

کلیه محتوای این سایت توسط کاربران در سایت چی‌میگن وارد شده است. حق کپی این مطلب با چی‌ میگن می‌باشد .

هدف اصلی سایت چی میگن کمک به شما در تبدیل جملات فارسی به انگلیسی،
تبدیل اصطلاح های فارسی به اصطلاحات انگلیسی، آموزش انگلیسی چه در کاربرد چه در استفاده روز مره انگلیسی، آشنایی با کاربرد اصطلاحات انگلیسی و همینطور برعکس، پیدا کردن معادل فارسی اصطلاحات تکنیکی انگلیسی است.

...